گروه اجتماعی: فرمانده نیروی انتظامی از اجرای رزمایش امنیت و آرامش در مرزها و افتتاح طرح پایلوت انسداد مرزهای زابل در اواخر فروردین ماه سال 88 خبر داد.

سردار اسماعیل احمدی‌مقدم گفت: مرزبانی ناجا در سال‌جاری اقدامات بسیار بزرگی را انجام داده است. انسداد مرزها، تقویت حضور نیروها در مرز، افزایش کشفیات مواد‌مخدر، کاهش قاچاق مواد‌مخدر، کالا و سوخت و کاهش تردد‌های غیر‌مجاز از اقداماتی است که نیروی انتظامی در مرزها انجام داده است.

وی در حاشیه همایش مرزبانی افزود: مرزها در اغلب مناطق استان‌های سیستان و بلوچستان و کردستان مسدود شده است و اقدامات تقویتی مناسبی نیز صورت گرفته اما این اقدامات ناتمام است.

فرمانده ناجا تأکید کرد: در سال 88 شاهد یک شکوفایی در حوزه مرزها خواهیم بود، اولویت اقدام در مرزها نیز با مرزهای شمال غرب و جنوب شرق کشور است.

احمدی مقدم با بیان اینکه در حال حاضر اعتبارات در نظر گرفته شده از سوی دولت برای مرزها 130 میلیارد تومان است، عنوان کرد: نیروی انتظامی از بودجه خود حدود 100 میلیارد تومان اعتبار برای تقویت و تجهیز نیروهای پلیس در مرزها در نظر گرفته که در این راستا تعداد نیروهای مرزبانی 27 درصد افزایش خواهد داشت.

سردار احمدی مقدم در رابطه با طرح پایلوت انسداد مرزهای زابل که بنا بود در 15 اسفند ماه امسال افتتاح شود، اذعان کرد: به‌دلیل فشردگی برنامه‌های پایان سال و آمادگی برای ایام نوروز و همچنین موضوع رسیدگی به بودجه در مجلس و در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی در منطقه سیستان و بلوچستان، بنا شد  افتتاح طرح انسداد زابل و همچنین رزمایش امنیت و آرامش در مرز در اواخر فروردین ماه سال آینده انجام شود.

وی درباره وضعیت مرزهای مشترک ایران با افغانستان و پاکستان نیز، تاکید کرد: برای رسیدن به وضعیت مطلوب در مرزهای مشترک باید روابط دیپلماسی ایران با این دوکشور تقویت شود که در حال حاضر پاکستان، قول‌های مثبتی را در این زمینه به ایران داده است.