همشهری‌آنلاین: طرح کنترل مجرمان حرفه‌ای با استفاده از دستبندهای الکترونیک به زودی برای نخستین بار از سوی قوه قضائیه در ایران اجرا خواهد شد.

به گزارش مهر، معاون دادستان تهران در امور زندان‌ها با اعلام این خبر به اقدامات انجام شده در راستای اجرای طرح استفاده از دستبند الکترونیکی جهت کنترل مجرمان حرفه‌ای اشاره کرد و گفت: تا کنون از طریق امکانات و تجهیزات مهیا شده توانسته‌ایم از این دستبند جهت کنترل تعدادی از مجرمان حرفه‌ای و سابقه دار استفاده کنیم.

محمود سالارکیا افزود: این دستبند با بهره‌گیری از عامل کنترل‌ کننده شوک الکتریکی، قابلیت کنترل مجرم بدون نیاز به اتصال به مامور مراقب و یا اتصال به هر دو دست مجرم را در تمام طول مسیر انتقال دارد.

دستبند الکترونیکی مجهز به سیستم نوسان ‌ساز صوتی بوده و مامور مراقب به کمک نویز دریافتی در بی‌سیم خود می‌تواند نسبت به دوری یا نزدیکی مجرم آگاهی پیدا کند.

چندی پیش سخنگوی قوه قضائیه در جمع خبرنگاران از کنترل 100 مجرم حرفه‌ای و سابقه‌دار در کشور از طریق دستبند الکترونیکی خبر داد.

علیرضا جمشیدی استفاده از دستبند الکترونیکی برای 100 نفر از زندانیان از جمله اقدامات دستگاه قضایی طی سال 87 دانسته و عنوان داشته است، این دستبند برای مجرمانی که جرم آنها خطرناک نیست مورد استفاده قرار می‌گیرد.

معاون دادستان تهران در امور زندانها تصریح کرد: «هم اکنون طرح استفاده از دستبند الکترونیکی جهت کنترل مجرمان حرفه‌ای به صورت آزمایشی اجرا می‌شود و به زودی به صورت گسترده در تمام کشور اجرایی خواهد شد.

سالارکیا در پایان خاطرنشان کرد: در صورتی که اعتبارات لازم را در اختیار داشته باشیم و به تکنولوژی روز مجهز شویم طرح استفاده از دستبند الکترونیکی را به صورت گسترده برای تمامی مجرمان حرفه‌ای اجرا می‌کنیم.

کد خبر 78251

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز