شهروندان ساکن در محدوده منطقه۱۶ از دیده شدن هیولاهای ترسناک در نقاط پر رفت و آمد از جمله ترمینال مسافربری جنوب، میدان بازار دوم نازی آباد، میادین میوه و تره بار، علی‌آباد، بیست متری جوادیه خبردادند. چند و چون این ماجرا درحال پیگیری است.

همشهری آنلاین _ رضانیکنام : پس ار تحقیقات میدانی و گفت و گو با «سید مهدی حسینی» معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار منطقه۱۶ دریافتیم که حرکت نمادین هیولاهای ترسناک_ مردان برنزی_ جنبه آموزشی و اطلاع رسانی دارد و در جهت تحقق شعار اراده‌ها روشن سیگارها خاموش صورت گرفته است.

حسینی، در این باره گفت:«با توجه به یافته‌های پزشکی، استعمال دخانیات یکی از عوامل مهم در مرگ و میر انسان‌هاست. بنابراین بر همه ما به عنوان خدمتگزاران شهر واجب و ضروری است که با استفاده از ابزارهای مختلف اطلاع رسانی، جامعه را از مخاطرات و آسیب‌های ناشی از استعمال دخانیات آگاه سازیم. در این برنامه «سیلورمن‌ها» یا مردان نقره‌ای با در دست داشتن شعارها و نمادهای مبارزه با دخانیات در ۵ میدان میوه و تره بار منطقه و سالن مرکزی ترمینال جنوب به اجرای برنامه پرداختند و مورد توجه شهروندان قرار گرفتند.»

این برنامه به همت اداره سلامت معاونت اموراجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۱۶ منطقه، با مشارکت گروه‌های هنری از جمله مردان نقره‌ای با شعار «نه به دخانیات» و با همکاری جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات و مرکز فرآموزاین منطقه به اجرا درآمد.

همچنین شهروندان در حاشیه این برنامه، از کلاس‌های آموزشی با موضوع نه به دخانیات و قلیان، اجرای مسابقه و اهدای جوایز، میز ارائه خدمت سلامت محور (مشاوره ترک سیگار) میز تست ریه، میز عضوگیری کانون‌های اجتماع محور، ایستگاه نقاشی کودک و نقاشی با گواش طوماری با همکاری اداره آموزش شهروندی، توزیع بروشورهای نه به دخانیات، نمایشگاه دخانیات، جمع‌آوری نمادین فیلترهای سیگار باحضور اعضای کانون پاد، جوانان و مادرانه باهدف ارتقاء آگاهی شهروندان از مضرات دخانیات استفاده کردند.

گفتنی است، همایش پیاده‌روی ۳۰۰ نفر از بچه‌ها در میدان بازار دوم نازی با نمادها و شعارهای منع استعمال دخانیات و نمایش عروسکی نیز از جمله برنامه هایی بود که در این هفته اجرا شد.

برچسب‌ها