شهردار منطقه۹ از اجرای ابتکاری پویش «شهردار خانه» با هدف افزایش مسئولیت‌پذیری شهروندی نسبت به محیط شهری در محله‌های غربی پایتخت خبر داد.

همشهری آنلاین_مریم قاسمی: سیدمحمدرحیم مرتضوی با بیان این که دوران نوجوانی به یادماندنی‌ترین و اثربخش‌ترین دوران عمر آدمی است، گفت: «‌این دوران فرصت مناسبی است برای آموزش و رشد فردی و اجتماعی. پویش «شهردار خانه» به نوجوانان اختصاص یافته تا با بهره‌گیری از شور و نشاط نوجوانی در جهت همدلی نسل آینده با مدیریت شهری قدم بردارند.»
این مقام ارشد مدیریت شهری ادامه داد: «‌پویش فرهنگی شهردار خانه در راستای افزایش مسئولیت‌پذیری شهروندان در قبال محیط شهری است و ما در شهرداری منطقه هستیم تا با مشارکت ساکنان محله‌ها شاهد ارتقای سطح کیفیت زندگی در غرب پایتخت باشیم.»
 طرح پویش «شهردار خانه» از هفته پایانی اردیبهشت ماه به‌صورت خانه به خانه و چهره به چهره با آموزش‌های محیط‌زیستی در راستای داشتن شهری زیبا از طریق انتخاب نمایندگانی با عنوان شهردار خانه شروع شده است. این طرح توسط اداره اجتماعی و فرهنگی ناحیه۲ و مشارکت خدمات شهری (محیط‌زیست، پسماند، بازیافت) با هدف ارتقای فرهنگ محله در حال پیگیری است.