آیس‌تی یا چای سرد را این روزها همه می‌شناسند ولی آیا درمورد آیس‌کافی یا قهوه سرد هم چیزی شنیده‌اید؟

همشهری آنلاین،: دیگر هوا دارد رو به گرمی می‌رود و اگر شما هم اهل خوردن قهوه باشید احتمالا قهوه سرد را به داغ آن ترجیح می‌دهید.

مواد لازم برای ۲ نفر

۴ /۳ پیمانه آب جوش
۲ ق س پودر قهوه فوری
۲ ق س شکر قهوه‌ای
۶ تکه یخ
مقداری خامه زده شده یا کف روی شیر درحال جوش
مقداری دانه قهوه

۱. قهوه فوری را در آب جوش بریزید و هم بزنید تا کاملا در آب حل شود. سپس مدت نیم ساعت در دمای اتاق قرار دهید تا خنک شود. حالا قوه آماده را داخل ظرفی دردار بریزید و مدت ۴۵ دقیقه در یخچال قرار دهید.

۲. بعد از این مدت قهوه را در دستگاه مخلوط‌کن یا غذاساز بریزید و بعد از اضافه کردن شکر قهوه‌ای و پس از آن تکه‌های یخ، نوشیدنی یکنواخت یخی درست کنید.

۳. قهوه را در لیوان‌های مورد نظر بریزید و روی آن را با خامه زده شده یا کف روی شیر در حال جوش پوشانده و با چند دانه قهوه سرو کنید.

از کجا بخریم؟

شکر قهوه‌ای را می‌توانید از فروشگاه‌های لوازم قنادی و شیرینی‌پزی تهیه کنید.

یه‌جور دیگه

اگر نمی‌خواهید از خامه استفاده کنید با همزن‌های برقی یا باتری‌ای کوچک قهوه را بزنید تا کف کند یا اینکه مقداری شیر را بجوشانید و کف روی آن را روی قهوه بریزید.

معجون  بستنی قهوه شکلاتی

تا حالا به این فکر کرده‌اید که مخلوط بستنی، قهوه، شیر، خامه و شکلات چه معجون مردافکنی می‌تواند از آب درآید؟ این معجون مقوی را می‌توان به عنوان یک عصرانه کامل به بچه‌ها داد.

مواد لازم برای ۲ نفر

۴ /۳ پیمانه شیر
۲ /۱  ۳ ق س خامه
یک ق س شکر قهوه‌ای
۲ ق س پودر کاکائو
یک ق س پودر قهوه فوری
۶ تکه یخ
به مقدار لازم خامه زده شده
به مقدار لازم شکلات 
رنده شده یا پودر شکلات (برای تزئین)

۱. شیر، خامه و شکر را در دستگاه مخلوط کن یا غذاساز بریزید و چند بار روشن و خاموش کنید تا مواد با هم مخلوط شوند.

۲. پودر کاکائو و پودر قهوه را به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا یکنواخت شود.

به این مخلوط تکه‌های یخ را هم بیفزایید و دوباره چندبار دستگاه را روشن و خاموش کنید تا نوشیدنی صاف و یکنواخت شود.

۳. لیوان‌ها را از این نوشیدنی تا یک و نیم سانتی لبه لیوان‌ها پر کنید. در فضای خالی باقیمانده هر لیوان مقداری خامه زده شده و پس از آن پودر کاکائو یا کاکائوی رنده شده بریزید.

میلک‌شیک قهوه و موز

میلک‌شیک همان‌طور که از نامش پیداست از شیر درست شده ولی این نوع میلک‌شیک‌ علاوه بر شیر، بستنی، موز و قهوه هم دارد که نه‌تنها طعم آن را بی‌نظیر می‌کند بلکه بسیار مقوی هم هست.

مواد لازم برای ۲ نفر

۴ /۱ پیمانه شیر
 ۴ ق‌س پودر قهوه فوری(نسکافه)
۴ /۳ پیمانه بستنی وانیلی
 ۲ عدد موز 

۱. موزها را پوست کنده و بعد از خرد کردن آنها را یک ساعت در فریزر قرار دهید تا یخ ببندند. شیر را هم در مخلوط‌کن بریزید و به آن پودر نسکافه اضافه کنید و هم بزنید. سپس نیمی از بستنی وانیلی را در آن بریزید و خوب بزنید. نیمه دیگر از بستنی را هم در مرحله بعدی بیفزایید و به هم زدن ادامه دهید.  

۲. وقتی مایه‌ای یکنواخت از ترکیب بستنی و شیر و نسکافه آماده شد، تکه‌های موز یخ‌زده را اضافه کرده و یکی دو بار دستگاه را روشن و خاموش کنید در آخر میلک‌شیک را داخل لیوان‌ها بریزید و سرو کنید.

منبع: همشهری آنلاین