جلسه هماهنگی در خصوص انجام اقدامات ترافیکی در مواقع بحران با حضور معاون حمل‌ونقل و ترافیک منطقه۹، رئیس پلیس راهور و مدیر بحران و پدافند غیرعامل منطقه۹ برگزار شد.

به گزارش همشهری آنلاین، «مجتبی شیشه گر» معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردارمنطقه۹ درباره علت برگزاری این جلسه گفت: «اختلال در شبکه معابر و مسدودشدن مسیرهای دسترسی در زمان امدادرسانی و ارائه خدمات و منابع در شرایط وقوع بحران، همواره یکی از دغدغه‌ها در شهرهای بزرگ به شمار می‌رود.

به همین منظور و به ابتکار معاونت حمل‌ونقل و ترافیک منطقه۹، جلسه هماهنگی اقدامات ترافیکی در مواقع بحران برگزار شد که به بررسی نقشه مسیرهای اضطراری و آیین‌نامه مدیریت شبکه راه‌های اضطراری شهر تهران، مسیرهای ویژه تردد خودروهای امدادی در این منطقه معین و مسیرهای جایگزین نیز در صورت انسداد مسیر ویژه پرداخته شد.»

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردارمنطقه۹ اضافه کرد: «همچنین در خصوص شرح وظایف کارگروه ترافیکی این منطقه در مواقع بحران تبادل نظر شد و تدابیر لازم به‌منظور عملیاتی کردن مسیرهای اضطراری در مواقع بحران براساس دستورالعمل‌های اجرایی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران اتخاذ شد. همچنین به‌منظور افزایش کارآمدی مسیرهای اضطراری، اطلاع‌رسانی مناسب به شهروندان به‌منظور همکاری آنها در شرایط بروز بحران مورد تاکید قرار گرفت.»