معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی به دیدار خانواده شهیدان «حمید» و «علی صفاری» رفت.

به گزارش همشهری آنلاین، این دیدار با هدف تکریم و پاسداشت مقام شامخ شهدا انجام شد و «سیدمحمد حسینی» همراه با شهردار منطقه۱۲ با خانواده معظم این شهیدان دیدار و گفت‌وگو کردند.  شهردار منطقه در این دیدار اخلاص و استقامت شهدای دوران دفاع مقدس را الگویی برای نوجوانان و جوانان نسل جدید دانست و گفت: «ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و زنده‌ نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا، باید سرلوحه کارها و ضرورت زندگی فردی و اجتماعی باشد.»

«وحیدرضا انارکی محمدی» با اشاره به ایام سوگواری سید و سالار شهیدان و تأثیرپذیری فرهنگ عاشورا در روزهای شکل‌گیری انقلاب اسلامی و دوران جنگ تحمیلی گفت: «تجلی‌گاه فرهنگ والای عاشورا و واقعه کربلا با انقلاب اسلامی را می‌توان در ۸سال دفاع مقدس به وضوح دید. آنچه امروز از شهدا در قالب وصیت‌نامه، نامه، دستخط و خاطرات برجا مانده، نمایانگر اثرپذیری قیام و فرهنگ عاشورا در زندگی آنهاست.»

شهید علی صفاری ۲تیر سال۱۳۴۰ و شهید حمید صفاری سال۱۳۴۷ در منطقه۱۲ چشم به جهان گشودند. شهید علی صفاری تا پایان دوره متوسطه در رشته ریاضی درس خواند و دیپلم گرفت. سپس به عنوان سرباز ارتش در جبهه حضور یافت و ۲۳شهریور سال۱۳۶۱ در تهران مورد سوءقصد گروهک منافقین قرار گرفت و به شهادت رسید.

شهید حمید صفاری نیز دانشجوی دکتری در رشته پزشکی بود. وی به عنوان بسیجی در جبهه حضور پیدا کرد و سرانجام ۲۶اردیبهشت سال۱۳۶۷ با سمت تیربارچی، در اندیمشک به درجه رفیع شهادت نائل شد.