همشهری‌آنلاین: رییس پلیس کشور از افزایش گشت‌های نامحسوس پلیس و تامین امنیت نرم‌افزاری جاده‌ها در ایام نوروز خبر داد

به گزارش سرویس «اجتماعی» ایسنا، سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در حاشیه بازدید از پاسگاه پلیس راه شریف‌آباد استان تهران، گفت: در ایام نوروز با بکارگیری دوربین‌های مداربسته در داخل خودروهای نامحسوس و محسوس پلیس راه، امنیت جاده‌ها به صورت نرم‌افزاری کنترل و با استفاده از این نرم‌افزار، تخلفات رانندگی مانند سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز و ...، ثبت و عکس‌برداری می‌شود و در همان لحظه، برخوردهای قانونی با رانندگان متخلف صورت خواهد گرفت

وی افزود: به منظور برقراری هرچه بهتر امنیت در جاده‌ها و جلوگیری از هرگونه تخلفات رانندگی در ایام نوروز، گشت‌های کنترل نامحسوس پلیس در جاده‌های کشور، افزایش و استفاده از فن‌آوری‌های جدید برای کنترل ترافیک و تصادفات توسعه یافته است.

فرمانده نیروی انتظامی همچنین با اشاره به اینکه در تمامی محورها و جاده‌های کشور امنیت بالایی وجود دارد، گفت: همکاری و مشارکت مردم با پلیس در رعایت قانون، تاثیر بسزایی در این موضوع گذاشته که جای تقدیر و تشکر دارد.

سردار احمدی‌مقدم تصریح کرد: ویژگی تعطیلات امسال، تدریجی بودن سفرها است که باعث شده، مشکلات ترافیکی حادی در جاده‌ها نداشته باشیم و علی‌رغم ترافیک سنگین، تمامی محورها و جاده‌ها باز است.

فرمانده نیروی انتظامی کشور خاطرنشان کرد: هدف نهایی ناجا از اجرای برنامه‌ها و اقدامات نورورزی این است که مردم پلیس را احساس کنند و از این طریق با امنیت روانی کامل و آرامش به سفرهای نوروزی خود ادامه دهند.

وی اظهار کرد: بیشترین سفرها از استان تهران آغاز شده که با حضور پلیس و فرهنگ غنی مردم شاهد کمترین حوادث بوده‌ایم.

سردار احمدی‌مقدم از مردم خواست که با رعایت قوانین و مقررات رانندگی و تردد با سرعت مجاز و خودداری از حرکات رانندگی حادثه‌ساز، پلیس را یاری کنند تا شاهد کمترین تصادفات و حوادث تلخ جبران‌ناپذیر در ایام نوروز باشیم.

رییس پلیس کشور در رابطه با تامین امنیت شهرها نیز گفت: با افزایش گشت‌های خودرویی، موتوری و پیاده پلیس و راه‌اندازی کانکس‌ها و چادرهای پلیس در داخل شهرها، برنامه‌ریزی‌های لازم برای پیشگیری از هرگونه سرقت منزل، مغازه و اماکن انجام شده و مردم می‌توانند با خیال آسوده تعطیلات نوروزی خود را سپری کنند