همشهری‌آنلاین: مشاور ارشد رییس جمهوری با اشاره به نام گذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام "اصلاح الگوی مصرف" ابراز امیدواری کرد:

هدفمندکردن یارانه‌ها با همکاری همه صاحبنظران و دولت و مجلس در سال جدید به طور حقیقی مورد توجه قرار گیرد.

سیدمجتبی ثمره هاشمی پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا اظهار داشت: یکی از آثار طرح تحول اقتصادی، اصلاح الگوی مصرف است

مشاور ارشد رییس جمهوری با تاکید بر این که باید در این زمینه کارهای زیربنایی انجام شود، گفت: به نظر می رسد باید طرح تحول اقتصادی را به نحو مطلوب پیش برد تا تصویب و اجرا شود.

وی تاکید کرد: با توجه به نام گذاری امسال به نام "اصلاح الگوی مصرف"، دولت روی این موضوع اساسی و حیاتی تمرکز می‌کند.

ثمره هاشمی با مهم خواندن اصلاح زیرساخت‌ها و الگوهای موجود در اقتصاد کشور، به تلاش های دولت در این زمینه اشاره و خاطرنشان کرد: بر این اساس دولت طرح تحول اقتصادی را در هفت بند تدوین و مطرح کرده است.

مشاور ارشد رییس جمهوری، هدفمند کردن یارانه ها، اصلاح نظام بانکی، گمرک، مالیات، افزایش کارایی، استفاده از امکانات موجود و حفظ ارزش پول ملی را از موارد این طرح بیان کرد.

وی گفت:‌ دولت طی دو سال روی این هفت مورد تمرکز کرد و طرح هایی با مشورت تقریبا تمامی دست اندرکاران اقتصادی که در بعد اقتصادی، پولی و مالی فعالیت می کنند و یا صاحبنظران و نخبگان مختلف تهیه شد.

ثمره هاشمی افزود:‌ با وجود آن که هدفمندکردن یارانه ها در کمیسیون های مختلف بررسی شد، دولت نظرات کارشناسی خود را به طور شفاف ارایه کرد و نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم فعالانه برخورد کردند اما در صحن علنی مجلس مورد استقبال واقع نشد.

وی در عین حال گفت:‌ آن گونه که برخی نمایندگان اظهار داشته اند این طرح از دستور کار مجلس خارج نشده است و می تواند در سال جدید مورد توجه جدی مجلس قرار گیرد.
مشاور ارشد رییس جمهوری با اعلام آمادگی دولت برای بررسی همه جانبه طرح تحول اقتصادی و هدفمند کردن یارانه ها گفت:‌ اگر واقعا مشکلات قانونی دارد این مشکلات مرتفع شود و اگر نیاز به قانونگذاری دارد قانون جدید تصویب شود.

ثمره هاشمی با اشاره به ضرورت فراهم شدن شرایط برای اجرای طرح تحول اقتصادی و هدفمند کردن یارانه ها خاطرنشان کرد که مردم از صرفه جویی استقبال می‌کنند