همشهری‌آنلاین: وزیراقتصاد و دارایی معتقد است: نامگذاری سال 88 به عنوان سال "اصلاح الگوی مصرف" از سوی رهبر معظم انقلاب قوه محرکه ای برای رسیدن کشور به سطح بالاتری از رشد اقتصادی خواهد بود

شمس‌الدین حسینی پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در تنکابن در عین حال تاکید کرد: بااصلاح الگوی مصرف در جهت جلوگیری از اتلاف منابع و استفاده صحیح از انرژی بهره وری در جامعه افزایش می‌یابد.

وی افزود: باید از منابع و ظرفیت های کشور به خوبی استفاده کرد و اصلاح الگوی مصرف را در اولویت کارمان قرار داد.  وزیر اقتصاد و دارایی سال جاری را سال تبیین و عملیاتی کردن شعارالگوی اصلاح مصرف دانست و ادامه داد: طی سال های گذشته از منابع کشور به خوبی استفاده نشده است.

حسینی تصریح کرد: با اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها و اصلاح الگوی مصرف باید در بکارگیری منابع کشور به عنوان موهبتی الهی، تجدید نظر کرد.

به گفته وی، در راستای تحقق شعاراصلاح الگوی مصرف امسال بانک های تجارت، صادرات و پست بانک و شرکت های بیمه ، دانا، البرز به بازار سرمایه و بخش خصوصی واگذار می‌شود.

وزیر اقتصاد و امور دارایی افزود: بخش عمده‌ای از آماده سازی و انتقال بانک‌های قابل واگذاری فراهم شده و عرضه سهام شرکت‌های بیمه البرز و دانا و آسیا نیز در دستور کار مدیران اقتصادی کشور قرار دارد.

حسینی در پایان به بحران مالی غرب اشاره کرد وافزود: باید از بحران‌های اقتصادی در جهان به نفع اقتصاد خودمان بهره برد و اقتصاد را مدبرانه به سمت پیشرفت و تعالی سوق داد.
 

کد خبر 77720

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز