اداره کل هواشناسی استان تهران در اطلاعیه‌ای درباره وضعیت هوای این شهر و شهرستان‌های اطراف توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش همشهری آنلاین، اعلام تعطیلات سراسری در کشور در روز سه‌شنبه به علت گرمای شدید هوا باعث شد که برخی از فعالان مجازی شایعاتی را مبنی بر علت واقعی تعطیلات مطرح کنند، در میان این شایعات بعضی عنوان می‌کردند که هوا در تهران خنک شده و این تعطیلات ربطی به گرمای هوا ندارد. در حالی که نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی از چند روز قبل نشان می‌داد که تهرانی‌ها در پایان هفته دمای هوای بین ۳۹ تا ۴۰ درجه را در شهر تهران تجربه خواهند کرد. 

دمای هوا در روز چهارشنبه، ۱۱ مرداد ۳۹ درجه سانتیگراد و در روز پنجشنبه (۱۲ مرداد)  ۴۰ درجه سانتیگراد بود. امروز نیز دمای هوای شهر تهران ۳۹ درجه به همراه وزش باد گرم است و این آمار یعنی هوای تهران اصلا خنک نشده است.

اما آیا تهران در هفته آینده خنک می‌شود؟ طبق اعلام هواشناسی استان تهران، فردا شنبه (۱۴ مرداد) دمای هوای تهران در طول روز ۳۸ درجه و روز یکشنبه ۳۹ درجه سانتیگراد خواهد بود و برای روز دوشنبه با کاهش دو درجه‌ای هوا به ۳۷ درجه سانتیگراد می‌رسد. در طول شب نیز دمای هوای تهران از شنبه به ترتیب ۳۲، ۳۳ و ۳۴ درجه سانتی‌گراد خواهد بود. 

خنک‌ترین نقطه استان تهران از روز چهارشنبه تاکنون آبعلی با ۲۹ درجه و میگون با ۳۱ درجه سانتی‌گراد و گرم‌ترین نقاط رباط کریم، پاکدشت، ورامین، قرچک با ۴۱ درجه سانتی‌گراد بودند. 

منبع: همشهری آنلاین