به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین، ایستگاه بریانک در خط ۷متروی تهران و در محدوده محلهای به همین نام واقع شده است. این ایستگاه در مرز مناطق ۱۰ و ۱۱ قرار داشته و امکان دسترسی مسافران به بزرگراه شهید نواب صفوی، خیابان بریانک و محلات پیرامونی پل قزوین را فراهم میسازد. پیش از این، ورودیهای شمالی و غربی ایستگاه مذکور افتتاح شده بودند و حالا نوبت به بهرهبرداری از ورودی جنوبی در ابتدای خیابان گلبن رسیده تا در خدمت مسافران شبکه مترو قرار گیرد.
امکانی جدید برای افراد کمتوان جسمی و حرکتی
- ورودی سوم ایستگاه متروی بریانک به ۴دستگاه آسانسور مجهز شده و با تمرکز روی استفاده آسانتر افراد کمتوان جسمی و حرکتی از شبکه متروی پایتخت احداث شده است. در فرایند ساخت و تجهیز ورودی جنوبی ایستگاه مذکور، استفاده حداکثری از تولیدات داخلی مدنظر قرار گرفته که این امر ضمن کاهش هزینههای پروژه، تسریع در تأمین قطعات را در پی داشته است.
راهاندازی ۴آسانسور استاندارد
- ایستگاه بریانک با ۱۵۳۰۰مترمربع زیربنا، یکی از ایستگاههای بزرگ خط۷ بهشمار میآید. طول سکوی ایستگاه ۱۶۰متر بوده و عمق آن از سطح زمین حدود ۲۳متر است. در بهرهبرداری از ورودی جنوبی ایستگاه مورد اشاره، هر ۴آسانسور نصبشده، راهاندازی خواهند شد.
پایانه تاکسیرانی در کنار ورودی سوم
- برای احداث و راهاندازی ورودی سوم ایستگاه متروی بریانک، حدود ۱۲۰۰مترمکعب خاکبرداری، ۵۴۰مترمکعب بتنریزی، ۶۰۰مترمربع سنگکاری و آجرکاری و ۵۰تن آرماتوربندی و آهنآلات صورت گرفته است تا کیوسکی به مساحت ۳۵۰مترمربع با صرف هزینهای بالغ بر۶۰میلیارد تومان آماده شود. این اعداد و ارقام البته غیر از عملیات عمرانی انجام شده برای محوطهسازی پیرامونی ایستگاه محاسبه شده است. گفتنی است شهرداری منطقه۱۰ با ساخت پایانه تاکسیرانی در محوطه مجاور ورودی جنوبی ایستگاه بریانک، امکان تبادل مسافر بین مدهای متنوع حملونقل عمومی را عینیت بخشیده است.
-