همشهری آنلاین: چنانچه رانندگان تاکسی خودسرانه و بیش از چارچوب مصوب، اقدام به افزایش نرخ کرایه‌ها کنند با آنها برخورد قانونی می‌شود و درصورت تکرار تخلف حتی مجوز فعالیت آنان باطل خواهد شد.

حسین تیموری کرمانی مدیرعامل - سازمان مدیریت ونظارت بر تاکسی‌های شهر تهران با بیان این مطلب به ایرنا گفت: اکنون نظارت دقیقی از سوی هیات انضباطی سازمان تاکسیرانی در خصوص شرایط جدید نرخ کرایه‌ها در حال اعمال است و وضعیت تاکسیرانان به‌دقت کنترل می‌شود.

وی با اشاره به برخی شکایت‌های مردمی در مورد عدم رعایت نرخ مصوب توسط رانندگان تاکسی گفت: میانگین افزایش نرخ کرایه ها ۱۲.۵ درصد اعلام شده است و مفهوم آن این است که بر حسب طول مسافت، نرخ افزایش کرایه‌ها با هم متفاوت است. [نرخ‌های جدید مترو، اتوبوس و تاکسی از ۱۵ فروردین]

وی درعین حال گفت: در ۴ خط افزایش نرخ کرایه اعمال نشده است و در برخی خطوط حتی شاهد افزایش بیش از دو هزار ریال افزایش کرایه بوده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه با رانندگان خاطی به شدت برخورد می‌شود گفت: شهروندان در صورت برخورد با رانندگان متخلف می توانند این موارد را به همراه شماره پلاک خودرو و نیز مسیر خطی تاکسیرانان به شماره ۳۳۷۳۶۶۶۶  و ۳۳۷۳۷۷۷۷  اعلام کنند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا هنوز برچسب جدید کرایه‌ها بر روی شیشه تاکسی‌ها دیده نمی‌شود گفت: این برچسب‌ها در حال توزیع است و تا هفته آینده به‌طور کامل توزیع و بر روی شیشه تاکسی‌ها نصب می‌شود.

مدیرعامل تاکسیرانی گفت: در صورت تکرار تخلف مجوز فعالیت رانندگان متخلف تاکسی باطل خواهد شد.