تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۴

هستند کسانی که برای کمی پول بیشتر دست به هر کاری می‌زنند، گرانفروشی و کم‌فروشی می‌کنند و مال حلال و حرام برایشان فرقی ندارد و خیرشان هم به کسی نمی‌رسد، اما بسیارند آدم‌هایی که اهل حساب و کتاب نیستند؛ کسانی که با خدا معامله و مزدشان را هم از او طلب می‌کنند.

به گزارش همشهری آنلاین: هستند کسانی که برای کمی پول بیشتر دست به هر کاری می‌زنند، گرانفروشی و کم‌فروشی می‌کنند و مال حلال و حرام برایشان فرقی ندارد و خیرشان هم به کسی نمی‌رسد، اما بسیارند آدم‌هایی که اهل حساب و کتاب نیستند؛ کسانی که با خدا معامله و مزدشان را هم از او طلب می‌کنند؛ همان‌ها که شاید اصلا دخل و خرج‌شان هم با هم نخواند و جزو مرفهان و آدم‌های پولدار نباشند، اما وقتی با خدا معامله کردند دیگر حساب و کتاب هیچ‌چیز را نمی‌کنند؛ همان‌هایی که دلی دارند به بزرگی دریا.

از این آدم‌های دست و دلباز و خیر در ایران عزیزمان کم نداریم؛ مانند همین هم‌وطن مشهدی‌مان که در این گرمای تابستان، بچه‌ها را مهمان آبمیوه و بستنی می‌کند؛ حتی اگر والدین‌شان نتوانند هزینه‌اش را پرداخت کنند. این کاسب مشهدی روی در یخچالش که انواع بستنی و آبمیوه در آن پیداست، نوشته: «اگر کودک دلبندتان هوس آبمیوه و بستنی کرده و فکر می‌کنید نمی‌توانید برایش تهیه فرمایید، مهمان ما باشید.» اجرتان با خدا که دل کودکان را شاد می‌کنید.