همشهری آنلاین: شماری از کلیساهای انگلیس از برگزاری رقابت‌های لیگ برتر باشگاه های این کشور در روز یکشنبه آینده که روز عید پاک است، انتقاد کردند.

دو گروه از کلیساهای بیرمنگام طی نامه سرگشاده‌ای به مسئولان لیگ برتر، پخش کنندگان تلویزیونی و باشگاه استون ویلا، از برنامه دیدارهای روز عید پاک انتقاد کرده و اعلام کردند این مسابقات باعث ایجاد بی‌نظمی شده و نشانه بی‌احترامی به سنت‌ها و پیروان مذاهب است.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه از لندن، در این نامه به قانون تجارت در روز یکشنبه، مصوب سال 1994 اشاره شده که فروشگاه‌های بزرگ انگلیس و ولز را از کار کردن در روزهای کریسمس و عید پاک منع کرده، اما مانع از برگزاری مسابقات لیگ برتر نشده است.

9 کلیسای نزدیک ویلا پارک نیز مدعی شدند که برگزاری دیدار استون ویلا - اورتون در روز یکشنبه مانع از مشارکت کامل عبادت‌کنندگان در مراسم مذهبی خواهد شد.

در نامه این گروه آمده: «این را به خوبی درک می کنیم که امروزه، برای بسیاری از مردم، یکشنبه روز کاری است، با این وصف روز یکشنبه عید پاک متفاوت است... برگزاری مسابقات در روز عید پاک، با این روز مثل همه روزهای عادی سال برخورد می کند.»

در این نامه همچنین آمده که علاوه بر مشارکت نکردن حدود 1000 خانواده اورتونی در مراسم، نیروهای پلیس و افراد برگزاری مسابقه نیز به آن اضافه می شوند.

کلیساهای بیرمنگام نیز ابراز امیدواری کردند که با تغییر برنامه دیدار روز یکشنبه اورتون - استون ویلا، این دو باشگاه و لیگ برتر انگلیس احترام خود را نسبت به آیین‌های مذهبی و پیروان آن نشان دهند.

در روز یکشنبه عید پاک، تیم‌های منچسترسیتی و فولهام نیز به مصاف هم می‌روند.

سخنگوی لیگ برتر انگلیس در پاسخ گفت:«ما با تغییر زمان شروع بازی‌ها در روز عید پاک و کمک به برگزاری هر چه بهتر مراسم، تلاش خود را برای تامین نظم و آرامش کسانی که می‌خواهند به کلیساهای نزدیک ورزشگاه‌ها بروند، انجام داده‌ایم.»