امتحانات نهایی و داخلی دانش‌آموزان همه دوره‌های تحصیلی پیش از برگزاری دهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری پایان می‌یابد

مدیرکل سنجش و ارزشیابی تحصیلی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: امتحانات داخلی دوره‌های ابتدایی و راهنمایی پیش‌از 15‌خرداد و امتحانات نهایی دوره‌های متوسطه و پیش دانشگاهی تا 20 خرداد امسال پایان می‌یابد.

مهدی ناصری با بیان اینکه جدول برنامه‌های امتحانات دوره‌های متوسطه و پیش دانشگاهی اسفند ماه گذشته در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفت، افزود: امتحانات نهایی دوره‌های متوسطه و پیش دانشگاهی از پنجشنبه 31 اردیبهشت 88 تا 20 خرداد 88 برگزار می‌شود.

مدیرکل سنجش و ارزشیابی تحصیلی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه پایان امتحانات نهایی امسال متاثر از برگزاری انتخابات دهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری نیست، عنوان کرد: امتحانات نهایی دوره متوسطه همه ساله 23 یا 24 خرداد به پایان می‌رسید و هرگز این امتحانات تا پایان خرداد ادامه پیدا نمی‌کرد، زیرا می‌بایست وقت کافی برای تصحیح اوراق امتحانی وجود داشته باشد و همچنین مشکلی در شرکت دانش‌آموزان در دوره‌های تابستانی و عدم‌تداخل در برگزاری کنکور پیش نیاید.

وی در عین حال بیان داشت: اغلب مدارس کشور به‌عنوان حوزه انتخابیه در جریان برگزاری دهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری فعال خواهند بود و عوامل اجرایی این حوزه‌ها نیز معمولا فرهنگیان کشور هستند.

ناصری با بیان اینکه فاصله متعارف در بین امتحانات دانش‌آموزان وجود دارد، تصریح کرد: چنانچه برخی از امتحانات به بعد از انتخابات موکول شود، فاصله زیاد برگزاری این امتحانات، به افت تحصیلی دانش‌آموزان منجر می‌شود.