دومین دوره از جشنواره منطقه‌ای هنرهای تجسمی «ایثار» با موضوع ایثار، جهاد و شهادت به میزبانی بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستانهای استان تهران نیمه آبان ماه ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد. این نمایشگاه ادای دین هنرمندان استان‌ها به هنر متعالی ایثار است که در ۲ بخش بزرگسال و دانش‌آموزی برگزار می شود.

همشهری آنلاین: بیتا جلالی فراهانی معاون فرهنگی و هنری بنیاد شهید تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت:‌ این جشنواره هنری با هدف تعمیق و ترویج هنر ارزشمند و انقلابی در راستای ترویج فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت، تبیین نقش محور هنر مقاومت در پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، تحکیم ارتباطات و مبادلات فرهنگی با موضوع ایثار، جهاد و شهادت و همدلی اجتماعی در کشور و منطقه و حمایت از هنرمندان هنرهای تجسمی با موضوع ایثار و شهادت، انفاق و همدلی اجتماعی و جهاد و محور مقاومت برگزار می‌شود.

بیتا جلالی فراهانی در ادامه به جزئیات این فراخوان اشاره کرد و گفت: در بخش بزرگسال، هنرمندان رشته‌های نقاشی، تذهیب، مینیاتور، نقاشی خط، خوشنویسی، عکاسی، گرافیک (طراحی پوستر)، کاریکاتور و مجسمه‌سازی شرکت خواهند داشت و در بخش دانش‌آموزی هنرمندان رشته‌های خوشنویسی، نقاشی و عکاسی شرکت می کنند. همچنین آثار ارسالی نباید در جشنواره‌های پیشین هنرهای تجسمی منتخب جایزه و رتبه کسب کرده باشند و دبیرخانه مجاز است از آثار ارسالی برای امور نمایشگاهی، تبلیغاتی و انتشاراتی در داخل و خارج از کشور به هر شکل، با ذکر نام هنرمند استفاده کند.

طبق فراخوان ثبت تقاضای شرکت در نمایشگاه و ارسال اثر تا ۳۰ مهر ماه به آدرس shahrestanhaytehran.۱۴۰۲@gmail.com، ارائه سوابق هنری، تکمیل فرم ارسال اثر و ارائه حداکثر ۱۰ اثر در هر رشته از جمله ضوابط این دوره از نمایشگاه هنرهای تجسمی «ایثار» است. بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، در این دوره از نمایشگاه هنرهای تجسمی «ایثار» توجه ویژه‌ای به بخش صنایع‌دستی خواهد شد.