تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۱:۴۶

همشهری آنلاین: 190مصوبه براى شتاب بخشیدن به توسعه و آبادانى استان کرمان در هیات دولت تصویب شد.

به گزارش واحد مرکزى خبر،  هیات وزیران به ریاست آقاى احمدى نـژاد پس ازحدود 5 ساعت جلسه فشرده و بحث و بررسى وجمع بندى نتایج کـارگروه هـاى تخصصى و نشست شوراى ادارى شهرستان‌هـا، 190 مصوبه براى تسریع درعمران و آبادانى و شتاب بخشیدن به روند سازندگى در استان کرمان از تصویب گذراند.

در حوزه صنعت و معدن و اشتغال؛ دولت اجـراى 60 طرح بزرگ باسرمایه گذارى 11 هزار و 700 میلیارد ریال بخش خصوصى وغیر دولتى را ازتصویب گذراند.

اعتبار ویژه‌اى هم براى کمک به ایجاد زیر ساخت منطقه ویژه اقتصادى جازموریان و شهرک صنعتى بروات اختصاص یافت.

اختصاص کمک مالى براى تکمیل تـوسعه و تجهیز پـایـانه صادراتى پسته و فرآورده‌هاى آن و نمایشگاه‌هاى عمومى استان از دیگر مصوبات دولت دراین زمینه بود.

دولت در حـوزه راه و حمل و نقل؛ مطالعه، احـداث و بهسازى محورهـاى مـواصلاتى داخلى و خارجى و آزاد راه‌هاى منتهى به استان را به تصویب رساند.

رفع نقاط حادثه خیز ورودى‌هاى شهرهاى استان طى سه سال واحداث راه مناسب  روستاهاى بالاى 20 خانوار تا 2 سال آینده از دیگر تصمیمات هیات دولت در این زمینه است.

دولت در حـوزه مسکن و عمـران شهـرى هم مبلغ 460 میلیـارد ریـال بـراى کمک به فعالیت شهردارى‌ها، دهیارى‌ها و ستاد پیشگیرى حوادث و سوانح غیرمترقبه استان اختصاص داد.

اختصاص 25 هکتار زمین‌ براى احیاى بافت  فرسوده شهرهاى استان و اختصاص هزار میلیارد ریـال تسهیلات تبانکى و 40 میلیارد ریـال اعتبار بـلاعوض بـراى تکمیل واحدهـاى مسکونى جایگزین کپر در روستاهاى محروم جنوب استان از دیگر تصمیمات دولت دراین زمینه بود.