تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۷:۰۸

برن: 2 برادر دو قلو مقامات پلیس سوئیس را کلافه کرده‌اند.

پلیس این دو برادر را طی یک سال گذشته بارها جریمه کرده است اما هربار که دادگاه برای یکی از آنها حکم قضایی می‌فرستد، آنها می‌گویند تقصیر برادر دیگر بوده است که خودرو را در جای نامناسب پارک کرده و جریمه را باید او بپردازد.

این دو که تا به حال صدها برگه جریمه برای آنان صادر شده است، با استفاده‌از این شیوه تا کنون‌جریمه‌ای پرداخت نکرده‌اند. سختی کار پلیس هم البته اینجاست که این دوقلوهای زرنگ یک خودرو دارند. همه افسران پلیس ویتنترتور هم می‌دانند وقتی که خودرو این دو برادر را به خاطر پارک در جای نامناسب جریمه می‌کنند، باز هم همان برنامه تکرار می‌شود.

قضاوت از روی تخت

هامبورگ: یک زن قاضی در آلمان آنقدر کارش را جدی گرفته است که حتی وقتی در بیمارستان بستری است برای مجرمان حکم صادر می‌کند. این  قاضی 59 ساله که به خاطر شکستگی لگن در بیمارستان بستری شده است دستور داد که جلسه دادگاه در اتاق او در بیمارستان تشکیل شود و در یک روز به 3 پرونده رسیدگی کرد.

این خانم در اولین روز بستری شدن در بیمارستان به 2 پرونده قتل و یک پرونده نزاع خیابانی رسیدگی کرد. طبق گفته‌های پزشکان، این قاضی‌به خاطر شکستگی شدید لگن تا ماه‌ها نخواهد توانست از تخت بیرون بیاید و به همین خاطر دادگاه اعلام کرده است تا وقتی که این خانم از بیمارستان مرخص نشود تمامی جلسات رسیدگی به پرونده‌ها در بیماستان برگزار خواهد شد.

درنخستین جلسه دادگاه در اتاق  قاضی در بیمارستان علاوه بر متهمان، کارکنان دادگاه و شهود، پرستاران هم حاضر بودند.

گاز گرفتن مار

نایروبی: یک مرد کنیایی با گاز گرفتن یک مار پیتون توانست خود را نجات دهد. داستان از این قرار است که این مار می‌خواست این مرد را به عنوان یک وعده غذا ببلعد و به همین خاطر به دور او پیچید و وی را از یک درخت بالا ‌برد.

این مرد که یک کشاورز است در مورد گرفتار شدن در چنبره این مار بزرگ گفته است که وقتی در مزرعه کار می‌کرده پا روی یک ماده اسفنجی گذاشته و بلافاصله در حلقه مار گرفتار شده است.

وقتی که مار این مرد را بالای یک درخت برد او مجبور شد خزنده را گاز بگیرد تا از فشار او کم کند و وقتی که مار از فشار خود کاست مرد موفق شد با تلفن همراه درخواست کمک کند.

پس از این تماس یک پلیس و یک کشاورز دیگر به محل رفتند و با طنابی که به دور بدن مار انداختند آنقدر او را کشیدند تا کشاورز موفق شد از چنبره مار بیرون بجهد. در این حادثه عجیب مرد کشاورز تنها به خاطر برخورد صورتش با درخت دچار جراحت جزئی شد.

پلیس در تعقیب خرس قهوه‌ای

لوبلیانا: پلیس اسلوونی در پایتخت این کشور منطقه‌ای وسیع از شهر را محاصره کرده است تا یک خرس قهوه‌ای وحشی را که به شهر آمده است به دام بیندازد. این خرس نخستین بار در یک تپه  که یک کیلومتر با مرکز شهر فاصله دارد دیده شده  و پلیس بلافاصله این منطقه را تحت محاصره قرار داده است.

پلیس برای شکار این حیوان از5 متخصص زنده‌گیری حیوانات درخواست کمک کرده است. پلیس می‌گوید بسیار عجیب است که این خرس دوساله موفق شده است بدون  برخورد با خودروها به شهر بیاید؛ چون سالانه تعداد زیادی خرس در اطراف پایتخت اسلوونی به خاطر برخورد با خودروها کشته می‌شوند.

احتمال می‌رود این خرس از جنگل‌هایی که در غرب لوبلیانا قرار دارند پا به شهر گذاشته باشد. سالانه حدود 20مورد حمله خرس‌ها به انسان در اسلوونی گزارش می‌شود اما  حضور یک خرس در شهر در چند دهه اخیر در این کشور سابقه نداشته است.