تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۹:۲۵

گروه شهری: 10میلیون جمعیت تهران و حومه، تنها7500 اتوبوس دارند که 609 دستگاه از این اتوبوس‌ها نیز بیش از 10سال عمر دارند.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه با اعلام این خبر و ارائه آخرین آمار و اطلاعات اتوبوسرانی پایتخت افزود: طول خطوط اتوبوسرانی 4هزار و 50کیلومتر است که از این میزان 300کیلومتر به خطوط شبانه و 150 کیلومتر نیز به خطوط ویژه و تندرو اختصاص دارد.

حسین بیژنی اظهار کرد: 6هزار و 58 ایستگاه اتوبوسرانی در تهران وجود دارد که میانگین فاصله ایستگاه‌های اتوبوس در تهران 663 متر است و 810 باجه فروش بلیت در مجاورت ایستگاه‌های اصلی فعالیت می‌کنند.

مدیرعامل شرکت واحد، متوسط جابه جایی مسافر در روزهای کاری را 4میلیون و 200هزار نفر و در روزهای تعطیل 2میلیون نفر اعلام و اضافه کرد: مجموع اتوبوس‌ها و میدل باس‌های تحویلی به مردم تهران از محل یارانه‌های دولت در سال 87 تنها 806 دستگاه بوده که البته مدیریت شهری دست روی دست نگذاشت و نسبت به خرید اتوبوس‌های دوکابین مورد نیاز خطوط تندرو با هزینه مردم تهران اقدام کرد.

بیژنی با اشاره به خدمات ویژه اتوبوسرانی در ایام خاص، گفت: سالگرد ارتحال حضرت امام(ره)، مراسم 12 بهمن و راهپیمایی 22بهمن، نماز عید فطر، روز جهانی قدس، مسابقات ورزشی از جمله فوتبال، نمایشگاه‌های مختلف، نمازجمعه، تاسوعا و عاشورا، مراسم 13 آبان، اعزام به حرم حضرت امام (ره)، قبور شهدا و بهشت زهراو لیالی قدر، از جمله سرویس‌های ویژه اتوبوسرانی در طول سال به شمار می‌آیند.

وی با بیان اینکه یک هزار و 768 دستگاه مینی بوس نیز در 51 خط فعالیت می‌کنند، خاطرنشان کرد: تعداد اتوبوس‌های فرسوده اسقاط شده در سال 87 بالغ بر 792 دستگاه بود که در مقایسه با سال 86 بیش از 70 درصد افزایش داشته است.