مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۸۸ - ۱۹:۲۵
۰ نفر

گروه شهری: 10میلیون جمعیت تهران و حومه، تنها7500 اتوبوس دارند که 609 دستگاه از این اتوبوس‌ها نیز بیش از 10سال عمر دارند.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه با اعلام این خبر و ارائه آخرین آمار و اطلاعات اتوبوسرانی پایتخت افزود: طول خطوط اتوبوسرانی 4هزار و 50کیلومتر است که از این میزان 300کیلومتر به خطوط شبانه و 150 کیلومتر نیز به خطوط ویژه و تندرو اختصاص دارد.

حسین بیژنی اظهار کرد: 6هزار و 58 ایستگاه اتوبوسرانی در تهران وجود دارد که میانگین فاصله ایستگاه‌های اتوبوس در تهران 663 متر است و 810 باجه فروش بلیت در مجاورت ایستگاه‌های اصلی فعالیت می‌کنند.

مدیرعامل شرکت واحد، متوسط جابه جایی مسافر در روزهای کاری را 4میلیون و 200هزار نفر و در روزهای تعطیل 2میلیون نفر اعلام و اضافه کرد: مجموع اتوبوس‌ها و میدل باس‌های تحویلی به مردم تهران از محل یارانه‌های دولت در سال 87 تنها 806 دستگاه بوده که البته مدیریت شهری دست روی دست نگذاشت و نسبت به خرید اتوبوس‌های دوکابین مورد نیاز خطوط تندرو با هزینه مردم تهران اقدام کرد.

بیژنی با اشاره به خدمات ویژه اتوبوسرانی در ایام خاص، گفت: سالگرد ارتحال حضرت امام(ره)، مراسم 12 بهمن و راهپیمایی 22بهمن، نماز عید فطر، روز جهانی قدس، مسابقات ورزشی از جمله فوتبال، نمایشگاه‌های مختلف، نمازجمعه، تاسوعا و عاشورا، مراسم 13 آبان، اعزام به حرم حضرت امام (ره)، قبور شهدا و بهشت زهراو لیالی قدر، از جمله سرویس‌های ویژه اتوبوسرانی در طول سال به شمار می‌آیند.

وی با بیان اینکه یک هزار و 768 دستگاه مینی بوس نیز در 51 خط فعالیت می‌کنند، خاطرنشان کرد: تعداد اتوبوس‌های فرسوده اسقاط شده در سال 87 بالغ بر 792 دستگاه بود که در مقایسه با سال 86 بیش از 70 درصد افزایش داشته است.

کد خبر 79412

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز