به گزارش همشهری آنلاین، میثم مظفر؛ رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و هشتاد و دومین جلسه شورا در واکنش به گزارش رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه یکی از مشکلات پایتخت توقف خودروهای فاقد پلاک تهران در معابر است، گفت: باید نسبت به اخذ مصوبات قانونی برای مقابله با چنین موضوعی اقدام شود. اگر پلیس راهور بخواهد اقدام مؤثری برای عارضههای اجتماعی انجام دهد، باید مصوبات قانونی را از نهادهای قانونگذار دریافت کند. در کمیسیون برنامه و بودجه همواره نگاه حمایتی از پلیس داریم و امیدواریم این نگاه حمایتی دوسویه باشد.
واکنش دیگر اعضای شورای شهر تهران نسبت به این موضوع را در ادامه بخوانید:
*سید احمد علوی: باید نصب دوربینها با جدیت دنبال شود و حتی اگر لازم است در متمم بودجه نیز لحاظ شود. ما سعی کردیم معابر را برای خودروها مناسبسازی کنیم و تا حدی نیز برای عابران، معابر را مناسبسازی کردهایم اما تردد موتورسواران حادثهساز است و باید این موضوع را پیگیری کرد.
*مهدی عباسی: تصادفات در زمان اوج ترافیک منجر به مسدود شدن معابر میشود، این تصادفات زمانی رخ میدهد که نیروهای پلیس درگیر بازگشایی ترافیک گلوگاهها هستند و همین باعث میشود ۳۰ تا ۴۰ دقیقه برای رسیدن به محل تصادف، زمان صرف شود. میتوان با همکاری بیمهها شرایطی را ایجاد کرد که در همان زمان خسارت تصادفات و تنظیم و ابلاغ کروکی را انجام داد و بخشی از گرههای ترافیکی را با چنین اقداماتی باز کرد. در معابر اصلی چندان نمیتوان با مداخلات انسانی اقدامی انجام داد، در معابر فرعی صنوف با سد معبر مزاحمتهایی را ایجاد و نیمی از یک خیابان را مسدود میکنند.
*ناصر امانی: ترافیک روز به روز بیشتر میشود؛ هر روز خودرو وارد تهران میشود اما هیچ خودرویی خارج نمیشود. عدم خروج خودروها از چرخه تردد، عدم تأمین پارکینگ، اجرای طرحهای عمرانی و ساخت و ساز بدون پیوست ترافیکی و مواردی از این قبیل از مشکلات مرتبط با ترافیک است؛ اگر موتورسیکلتها ساماندهی شوند بخشی از مشکلات رفع خواهد شد. موتورها در خطوط بیآرتی، تونلها و خطوط امدادی فعالیت میکنند و مردم را آزار میدهند.
*حبیب کاشانی: باید فرهنگسازی در این زمینه صورت بگیرد؛ خواسته پلیس از شهرداری در مهرماه منطقی نیست و تا زمانی که سفارشات اتوبوس و مترو به نتیجه برسد، باید فکری به حال ترافیک کرد و آموزش را جدی گرفت. یکی از درخواستهای ما از پلیس این است که خطوط ویژه ساماندهی شوند؛ چراکه در برخی موارد میبینیم خطوط ویژه حتی از خطوط عادی شلوغ تر هستند و باید اقداماتی از قبیل ساماندهی این خطوط انجام داد تا به مردم آرامش و آسایش بخشید.
*سوده نجفی: یکی از مشکلات اساسی در مناطق، توقف طولانی مدت برخی خودروهاست، افزود: این خودروها به فضاهایی برای بزهکاری اجتماعی تبدیل شده است. معاینه فنی خودروها نیز از دیگر مسائل است که عدم توجه به آن منجر به خسارت خواهد شد؛ از سویی دیگر آلودگی هوا باعث ایجاد مشکلات جسمی برای مردم میشود.
*مهدی بابایی: تقاضای ما این است که راهنمایی و رانندگی ورود جدی به موضوع داشته باشد. توقف وانت بارها در معابر و تبدیل کردن فضا به بارانداز و مغازه از معضلاتی است که شاهد آن هستیم و با توجه به اینکه نظم دهی به خودروها از وظایف پلیس است، درخواست رسیدگی به این مساله را داریم.
*مهدی پیرهادی: در برخی نقاط شهر دوربین ثبت تخلف وجود ندارد و یا آسیب دیدهاند، یکی دیگر از مشکلات این است که صاحبان برخی خودروها خارج از شهر تهران معاینه فنی انجام دادهاند و بر اساس استانداردهای معاینه فنی در پایتخت نیست. برخی مسئولان که از خطوط ویژه تردد میکنند، ترافیک را درک نمیکنند، اگر یک وزیر در ترافیک معطل میشد، زودتر تدبیری برای این موضوع میاندیشید. چرا باید در کشور تعدادی افراد خاص باشند و مجوز داشته باشند که در خطوطی خاص تردد کنند؟ ما به عنوان نماینده مردم از این موضوع گلایهمند هستیم و تقاضا میکنیم موضوع پیگیری شود. درخواست میکنیم جز خودروهای امدادی، دیگر خودروها در خطوط ویژه تردد نکنند.