عباس محمدیان مدیرکل تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، هدف از برگزاری این جلسات را بهروزرسانی و علمیسازی صنعت تبلیغات کشور و ایجاد سازوکارهای چندجانبهگرا دانست و اظهار داشت: ایجاد تحول در وجوه مختلف عرصه تبلیغات کشور در بستر توجه ویژه به مقولاتی همچون آموزش و کادرسازی و تولید و نشر ادبیات بومی و حمایت از تلاشگران جوان و نخبه این بخش، امکانپذیر میشود و در همین ارتباط، شکلگیری و راهاندازی مدرسه تبلیغات و پیشنهاد ایجاد رشتههای جدید دانشگاهی مانند تبلیغات و اطلاعرسانی، بازاریابی و روابطعمومی دیجیتال در دستور کار قرار گرفته است.
محمدیان با ابزار خرسندی از خودباوری و ایفای نقش موثر بسیاری از هنرمندان و فعالان حرفهای در حوزه تبلیغات، گفت: ارتقای صنعت تبلیغات کشور در گرو همسویی با روندها و تحولات جهانی با تأکید بر ملاحظات فرهنگی و اجتماعی کشور است و فریلنسرهای تبلیغاتی از جمله مهمترین سرمایههای نوآور و ارزنده کشور در مسیر توسعه ظرفیتهای تبلیغاتی هستند و رشد قابل توجهی در تفکر علمی فعالان تبلیغاتی در دستیابی به دانش روز و بهرهگیری از فنآوریهای نوین به ویژه توسط فریلنسرها ایجاد شده، به طوری که در همین دوره، شاهد کسب افتخارات ملی و بینالمللی زیادی در این عرصه بودهایم که نتایج آن قطعاً بهعنوان سرمایههای پراهمیت ملی، در رونق اشتغال و اقتصاد کشور موثر بوده است.
عباس محمدیان با تأکید بر اهمیت همسوسازی فعالیتها با سیاستهای نوآورانه، گفت: ساماندهی طرحها و برنامههای تحولی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه توسعه، رونقبخشی و ارتقای صنعت تبلیغات کشور با طراحی و پیادهسازی طرح نظام رتبهبندی کانونهای آگهی و تبلیغاتی، توسعه ظرفیتهای آموزشی فعالان عرصه تبلیغات، حمایت از تولیدات علمی و تألیف کتابها و پادکستها، پشتیبانی از شرکتهای دانشبنیان تبلیغاتی و متناسبسازی ملاحظات حقوقی و قوانین و مقررات، آغاز شده و در این مسیر با برگزاری نشستهای تعاملی مستمر از تمام تجربیات و نظرات اندیشمندانه استقبال میشود.
در این نشست صمیمی، شرکت کنندگان نیز ضمن ابراز خرسندی از اهتمام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به برنامههای توسعهای و جدید، دیدگاهها و انتظارات خود را از دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی، بیان داشتند که محور موارد مطرح شده، توجه بیش از پیش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به تحولات این عرصه بود.