تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۲

یک زمانی بود که می‌گفتند برای رسیدن به موفقیت و اهداف خود باید حسابی دود چراغ خورد و سختی ها را پشت سر گذاشت. اما حالا یکی از شروط رسیدن به موفقیت و اهداف مختلف در زندگی فردی و جمعی، تفریح و سرگرمی است!

همشهری آنلاین؛ سرویس خانواده- سحر جعفریان: بله، درست خواندید، با تفریح می‌توان به اهداف خود در زندگی رسید! به عبارتی، با درنظر گرفتن اوقاتی برای تفریح و سرگرمی، بهتر و زودتر به اهداف خود و دستاوردهای بزرگ و کوچک خواهیم رسید. در واقع، داشتن تفریح و سرگرمی، فرصتی مناسب برای دور هم جمع‌شدن و یا سپری کردن لحظاتی خوش با حال خوب را فراهم می‌کند. از سوی دیگر اختصاص زمانی برای تفریح، ‌در بلندمدت به حفظ سلامت روان و دستیابی به آرامش درونی ما کمک می‌کند، سلامت روان و آرامش درونی هم ما را در رسیدن به اهداف، یاری می‌رسانند. حالا چطور تفریح و سرگرمی مناسب خود را پیدا کنیم، بیرون رفتن از شهر با دوستان و خانواده، همیشه لذتبخش است. پهن کردن بساط ساده پیک‌نیک، جایی سرسبز در حوالی شهر به روحیه گرفتن و تجدید قوای شما کمک خواهد کرد.
برای ورزش‌کردن حتما نیازی به باشگاه رفتن نیست. روبه‌روی پنجره، کنج حیاط و یا گوشه‌ای از بوستان محلی هم می‌توانید کمی به بدن‌تان نرمش و کشش بدهید. آشپزی و طبخ یک غذای جدید در کنار خانواده نیز می‌تواند سرگرمی مناسبی باشد. انجام بازی‌های فکری یا رومیزی هم یکی از آن تفریح‌ها و سرگرمی‌هایی است که ضمن ایجاد اوقات خوش، استرس و اضطراب شما را تا حد چشمگیری کاهش می‌دهد؛ بنابراین یک بازی رومیزی مناسب برای خود و اعضای خانواده‌تان یا دوستان‌تان انتخاب کنید و از یک رقابت سالم و هیجان‌انگیز خانوادگی لذت ببرید. چیدن پازل‌های ساده تا سخت یا اجرای بازی‌های بومی و محلی هم برای افزایش اعتماد به نفس و سلامت روح، بسیار توصیه می‌شود.
مهارت‌آموزی و فراگیری یک رشته هنری، علمی و یا ورزشی مورد علاقه هم می‌توانند نوعی از تفریح و سرگرمی باشند. خواندن کتاب، گوش سپردن به موسیقی، تماشای فیلم و یا حتی انجام خرید روزانه را نیز به لیست تفریح‌هایتان اضافه کنید. فراموش نکنید که برای تفریح و سرگرمی که لازمه رسیدن به موفقیت و اهداف است، باید هزینه‌های مستقلی در نظر گرفت. تصور نکنید این هزینه‌ها، غیرضروری یا بیهوده هستند.
برگرفته از کتاب «تفریح‌کنان، زندگی کن»

نوشته جیم. دبلیو
 

منبع: روزنامه همشهری