نائب رئیس شورای شهر در رابطه با موضوع حریم شهر تهران و اختلاف نظرهای ایجاد شده،  گفت: بر اساس قانون سه برابر وسعت یک شهر باید حریم باشد و حالا تهران در حریم اسلامشهر قرار گرفته و من سوال دارم که پس حریم تهران کجاست؟

به گزارش همشهری آنلاین، پرویز سروری در جلسه امروز- ۲۳ مهر- شورای شهر تهران با اشاره به نامه دادگستری اسلامشهر در خصوص تعیین حریم این شهر گفت: رئیس دادگستری اسلامشهر در نامه‌ای خطاب به شهردار منطقه ۱۸ اعلام کرده که ظرف مدت ۲۰ روز کاری از تاریخ صدور این نامه باید تمام ابنیه و ادوات موجود در حریم اسلامشهر به صورت سالم تحویل شهرداری اسلامشهر داده شود، در غیر اینصورت پس از پایان مهلت مقرر طبق قانون اقدام خواهد شد.

او افزود: ما از قوه قضائیه توقع نداشتیم که رئیس دادگستری اسلامشهر با یک معضل ۲۰ ساله اینگونه برخورد کند. چطور باید این گلایه‌ها را بیان کنیم. چرا که بر اساس قانون سه برابر وسعت یک شهر باید حریم باشد و حالا تهران در حریم اسلامشهر قرار گرفته و من سوال دارم که پس حریم تهران کجاست؟

تصمیمات عجیب پیرامون قیامدشت تهران | انتقاد تند چمران: چرا تهران را گوشت قربانی کردید؟

سروری بیان کرد: مسئله جالب این است که وقتی ما مصوبه‌ای در خصوص کمک به زلزله زدگان خوی داشتیم، فرمانداری به ما ایراد گرفت که نباید بودجه شهر تهران صرف یک شهر دیگر شود و حالا چطور ممکن است که می‌گویند که ابنیه و ادوات موجود را در اختیار اسلامشهر قرار دهید؟

او با بیان اینکه این نامه راه حل نیست؛ بلکه معضلات را افزایش می‌دهد، گفت: از رئیس شورای شهر می‌خواهم که موضوع را قاطعانه پیگیری کند تا شاهد از بین رفتن حریم پایتخت نباشیم.

نائب رئیس شورای شهر در ادامه ضمن اظهار تاسف از جنایت‌های رژیم کودک‌کش اسرائیل به حضور «شیخ زکزاکی» به ایران اشاره کرد و گفت: از رئیس شورای شهر می‌خواهیم که این مجاهد را به صحن شورای شهر دعوت کند.

منبع: ایسنا