رئیس شورای شهر تهران درباره علت سفر شهردار تهران به چین، ایجاد حریم برای قیام دشت، علت تاخیر قطارها در خط 7 مترو، آخرین وضعیت برگزاری نمایشگاه خودرو در نمایشگاه بین‌المللی تهران توضیحاتی را ارائه داد.

چمران

به گزارش همشهری آنلاین، مهدی چمران در حاشیه یکصد و هشتاد و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروز از رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه به شورا دعوت شده است، اظهار کرد: با توجه به حضور رئیس این مرکز در جمع مردم، در راستای تقدیر، از ایشان دعوت به عمل آوردیم.

وی با اشاره به نطق پیش از دستور مهدی اقراریان عضو شورا، یادآور شد: دو طرح یک فوریتی امروز بررسی می‌شود؛ یک طرح از سوی اعضای شورا برای نمایشگاه بین المللی تهیه شده و بر اساس آن سازمان زیباسازی اجازه تبلیغات نمایشگاه را نخواهد داشت و از سویی دیگر مجوز برگزاری نمایشگاه در محل نمایشگاه بین‌المللی صادر نخواهد شد. 

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: گویا مقرر شده نمایشگاه اتومبیل که بسیار پر مخاطب و شلوغ است در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران (سئول) برگزار شود؛ بنابراین باید به شدت از این کار جلوگیری شود. وزیر صمت و قوه قضائیه باید از برگزاری این نمایشگاه جلوگیری کنند. 

چمران با بیان اینکه طرح دو فوریت دیگر برای فروش یکی از زمین‌های شهرداری است، تصریح کرد: تعدادی از پرونده‌های باغات نیز در این جلسه بررسی می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه برای اجرای تراموا هنوز چیزی مشخص نیست، گفت: هنوز از لحاظ علمی و اجرایی، تراموا برای شورا تایید شده نیست؛ مشاور طرح یکبار گزارش ارائه داده اما باید مدارک کامل ارائه و بررسی شود و اگر به سود شهر باشد، اجرا خواهد شد.

علت سفر شهردار تهران به چین

وی با بیان اینکه سفر شهردار تهران به چین با موضوع تخصصی انجام می شود، گفت: رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل در این سفر حضور خواهد داشت. در این سفر اولا بازدیدی از واگن‌هایی که شروع به ساخت شده یعنی ۷۹۱ واگنی که مقرر شده که تحویل داده شود، انجام می‌شود و دوما از تعدادی پروژه‌های دیگر که همگی مرتبط با حمل و نقل است بازدیدهایی انجام می‌شود.

آیا قیام دشت از تهران جدا شد؟

رئیس شورای اسلامی شهر تهران همچنین با اشاره به موضوع حریم تهران گفت: بر اساس قانون تبدیل روستا به شهر تنها باید به صورت منفصل به شهر تهران باشد. استانداری و وزارت کشور و دیگر دستگاه ها در زمان تصویب این قانون حضور داشتند و آن را امضا کردند.

وی با بیان اینکه قیام دشت منفصل نشد بلکه حریم برای آن تهیه شد، خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد برای فضایی حریم تعیین کنند، به صورت دایره وار انجام می شود، نه اینکه ضلعی را تا میدان بسیج ادامه دهند و بگویند این حریم قیام دشت است. نمی دانم که کسانی که تقسیمات را انجام دهند با چه عقلی این کار را انجام داده اند؟

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه تعیین حریم  قومیتی و ملتی نیست، تصریح کرد: آقای دادستان با چه منطقی این کار را انجام می دهید؟ حق ندارید چنین حکمی صادر کنید. این احکام بی معنی است. شهر تهران را نابود می کنند و به همه آنها اخطار می دهیم که از طریق رئیس قوه قضاییه موضوع را شدیداً پیگیری می کنیم.

وی افزود: تعیین حریم باید بر اساس قانون باشد. نمی توان یک شهر را مثل گوشت قربانی تقسیم کرد چون فرد دادستان از آن منطقه است. همه برای ما قابل احترام هستند اما این کارها نباید توسط کسانی که قانون و منطق می دانند، انجام شود. خواهش ما این است قوه قضاییه به موضوع بپردازد. دادستان ها حق ندارند کارهای غیرقانونی و غیرمنطقی را با نام قانون انجام دهند.

افتتاح ناقص خط ۷

چمران در پاسخ به سوالی در خصوص برخی اظهارنظرها مبنی بر عدم وجود سوزن در خط ۷ مترو و افتتاح ناقص این خط گفت: مگر می‌شود یک خط سوزن نداشته باشد. این جمله عین آن است که بگوییم چرخ خیاطی سوزن ندارد. اگر یک خط سوزن نداشته باشد نمی‌تواند کار کند. ممکن است در جایی خرابی یا نقصی وجود داشته باشد که باید برطرف شود؛ اما اینکه گفته شود به کلی سوزن ندارد، صحیح نیست.

چمران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت غزه و فلسطین، یادآور شد: آمریکا از رژیم کودک کش و جنایت کش حمایت می کند که این دردآور و زجرآور است؛ فرانسه و انگلیس اعلام کردند که نباید به سود فلسطین راهپیمایی انجام شود و نام آن را آزادی عقیده و بیان گذاشته اند.

کد خبر 797365

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
    0 0
    جناب دکتر چمران عزیز- 791 دستگاه قرار نیست توسط چین تولید شود.بتعداد ککی در انجا بصورت کامل و بقیه بصورت قطعات منفصله ارسال میشوند ساخت بدنه و حدود 60 تا 70 درصد از ان داخل سازی شده و با کمک دانش ایرانی ساخته میشود و برخی قطعاتی که تیراژ کم و بدون توجیع اقتصادی است توسط طرف چینی ارسال میشود.