کانبرا: پیدا شدن کوسه زنده در مقابل دفتر یک روزنامه به سوژه‌ای جالب برای رسانه‌ها تبدیل شده است.

کارمندان این  روزنامه برای صرف شام به یکی از رستوران‌ها رفته بودند که پس از بازگشت به محل کارشان با کوسه‌ای 70 سانتی‌متری برخورد کردند که جلوی در ورودی روی سنگفرش خیابان افتاده بود.

آنها برای اطمینان از زنده بودن کوسه مقداری آب روی آن ریختند و متوجه شدند که همچنان نفس می‌کشد. سپس پلیس را در جریان قرار دادند و با همکاری ماموران کوسه را به آب انداختند. اما با وجود نجات جان این کوسه در حال حاضر تحقیقات در مورد فردی که کوسه را به این محل انتقال داده است و هدف او از این اقدام ادامه دارد.

خوابیدن در کافی شاپ

هلسینکی: بسیاری افراد عادت دارند پس از صرف غذا یا بین روز چرت کوتاهی بزنند تا سرحال شوند. همین علاقه مردم هم اکنون به منبع درآمدی برای صاحب یک کافی شاپ تبدیل شده است. در این کافی‌شاپ اتاقی آبی‌رنگ برای چرت زدن مشتریان درنظر گرفته شده است و آنها می‌توانند هنگام ورود به این اتاق، بالش و پتو هم دریافت کنند.

به گفته مدیر این کافی شاپ، دانشجویان، کارمندان و حتی مادرانی که به همراه فرزندان‌شان برای خرید به خیابان آمده‌اند، اغلب مشتریان را تشکیل می‌دهند. او در گفت‌و‌گو با خبرنگاران اضافه کرد: مشتریانش به‌طور متوسط می‌توانند یک ساعت و نیم در اتاق چرت به استراحت بپردازند. این مرد میانسال گفت: ایده اولیه این طرح زمانی به ذهنش خطور کرده که پس از غذا خوردن در یکی از رستوران‌ها به‌شدت خواب آلوده شده و خیلی علاقه‌مند بوده برای 10 دقیقه هم که شده در همان محل چرت بزند.

خانواده سارق

نیویورک: پلیس می‌گوید پدر و مادر جوانی که از فرزندان خود برای سرقت سوء استفاده کرده‌اند به 25 سال زندان محکوم شده‌اند. ماجر از این قرار بود که این زن و شوهر 22 و 23 ساله تصمیم به سرقت از یک خانه گرفتند و به این نتیجه رسیدند که برای جلوگیری از مشکوک شدن پلیس، فرزندان خردسال‌شان را نیز با خود ببرند.

به این ترتیب در حالی که زن جوان به همراه فرزندان 4 ساله و 5 ماهه خود در خودرو نشسته بود، همسرش مقدار زیادی طلا و جواهر از یک خانه سرقت کرد و سوار خودرو شد. این زن نیز با سرعت زیادی در خیابان‌ها رانندگی می‌کرد و هنگامی که پلیس به آنها مشکوک شد ادعا کرد فرزندش بیمار است و می‌خواهد او را به بیمارستان ببرد،اما ماموران این ادعا را نپذیرفتند و پس از بازرسی خودرو جواهرات را پیدا کردند. قاضی معتقد است با توجه به اینکه این زوج جان فرزندان‌شان را برای عملی خلاف به خطر انداخته‌اند باید ربع قرن در زندان به سر ببرند.

شیرین‌کاری خطرناک

فلوریدا: جوانی که قصد داشت دوستانش را سرگرم کند به خاطر این شیرین‌کاری به بیمارستان منتقل شد. این پسر 21 ساله به همراه 3 نفر از دوستانش در حال رانندگی روی یک پل بود. او به دوستانش گفت می‌تواند روی لبه پل که ارتفاع زیادی از سطح زمین داشت راه برود و دوستانش هم از او خواستند این کار را انجام دهد.

به این ترتیب جوان سهل‌انگار خود را به لبه پل رساند و شروع به راه رفتن روی آن کرد. او که قصد داشت با یک عملیات آکروباتیک دوستانش را بیشتر هیجانزده کند، به شکل خطرناکی وانمود کرد در آستانه پرت شدن از روی پل قرار دارد و دستانش را از هم باز کرد.

اما همین حالت موجب برهم خوردن تعادلش شد و او از روی پل سقوط کرد. البته این جوان شانس زیادی داشت و تنها دچار چند جراحت سطحی شد. پزشکان وی را به‌صورت سرپایی در بیمارستان درمان کردند.