چهارشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۸:۰۲
۰ نفر

اوهایو: پرحرفی متهم در دادگاه موجب شد که قاضی دستور بستن دهان او را صادر کند.

این مرد که به اتهام سرقت در دادگاه محاکمه می‌شد با صدای بلند و بدون اینکه ثانیه‌ای توقف کند، حرف می‌زد. سرانجام قاضی اعلام کرد که پرحرفی این مرد روند رسیدگی به پرونده را مختل می‌کند. به این ترتیب ماموران دادگاه دهان این مرد را با استفاده از چسب نواری بستند و او تا پایان دادگاه با همین وضعیت حضور داشت.

به گفته کارشناسان، حکم بستن دهان متهمان در دادگاه به ندرت صادر می‌شود اما از آنجایی که حاضران در دادگاه شاهد رفتار ناراحت‌کننده این مرد بودند، جایی برای اعتراض به حکم قاضی وجود ندارد. گفتنی است در طول رسیدگی به این پرونده، وکیل متهم به جای او صحبت می‌کرد.

اعتیاد تنباکویی ممنوع

ویسکونسین: از این پس سارقان باید خود را از هرگونه اعتیاد خلاص کنند چون حتی اعتیاد آنها به جویدن تنباکو هم می تواند برایشان دردسرساز شود و آنها را به دام پلیس بیندازد. این درحالی است که اخیرا 2 سارق جوان به همین طریق دستگیر شده‌اند.

این سارقان که در دوره ترک اعتیاد به سیگار قرار داشتند به جای استعمال سیگار، تنباکو می‌جویدند و در حالی که تنباکو در دهانشان بود وارد یک خانه مجلل شدند تا از گاوصندوق آن سرقت کنند.

اما در حالی که همه مراحل سرقت با موفقیت انجام شده بود، یکی از سارقان تنباکویی را که در دهانش بود روی زمین انداخت و آنها محل را ترک کردند. چند ساعت بعد وقتی ماموران پلیس در محل حاضر شدند تنباکوی جویده شده را روی زمین پیدا کردند و از طریق انجام آزمایش DNA روی آن به هویت یکی از سارق‌ها پی بردند. به این ترتیب یکی از سارقان دستگیر شد و او در اولین جلسه بازجویی، همدستش را نیز معرفی کرد.

چرت زدن پشت چراغ قرمز

نیویورک: چندشیفته کار کردن یک زن جوان برای او به قیمت یک جریمه سنگین رانندگی تمام شد. این زن 22 ساله در حال رانندگی به سمت محل کارش بود که بر اثر خستگی زیاد تصمیم گرفت از فرصت قرمز بودن چراغ استفاده کرده و مدتی بخوابد. اما با سبز شدن چراغ او از خواب بیدار نشد و ماموران پلیس ضمن جریمه کردن این زن برای انجام تست اعتیاد او را به اداره پلیس انتقال دادند.

تک‌سرنشین کردن موتور‌ها

گواتمالا: بالا رفتن آمار مرگ و میر بر اثر سقوط از موتور سیکلت دولت را به این نتیجه رسانده است تا قانون تک سرنشین کردن موتور ها را به تصویب برساند. گفتنی است این قانون با قاطعیت زیادی اجرا خواهد شد و متخلفان تا 3 هزار دلار جریمه می‌شوند.

سرقت با شمشیر

ماساچوست: هرچند این روزها سارقان از انواع اسلحه‌های گرم برای سرقت استفاده می‌کنند اما هنوز هم برخی سارقان اسلحه‌های سرد قدیمی را به این منظور به‌کار می‌برند. گزارش‌ها حاکی از آن است که یک سارق، لباس یکی از شخصیت‌های کارتونی را به تن کرده و شمشیر معروف او را هم  روی لباسش بسته بود.

به این ترتیب بدون اینکه کوچک‌ترین توجهی را به خودجلب کند وارد یک فروشگاه شد. او مستقیما به سمت صندوقدار رفت و او را تهدید کرد همه موجودی صندوق را در کیف دستی که به همراه داشت بریزد.

اما صندوقدار از این کار خودداری کرد. در همین حال سارق شمشیرش را به سمت او نشانه رفت و از وی خواست تا تسلیم شود. البته این مرد دقایقی بعد دستگیر شد چون در شمشیربازی به هیچ‌وجه تبحر نداشت.

کد خبر 79690

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز