برلین: زنی که با طرح ادعای دروغین موجب سردرگمی پلیس شده بود، دستگیر شد.

این زن که به بیماری افسردگی مبتلاست در تماس با پلیس ادعا کرد 2 نفر او را در خودرو‌اش گروگان گرفته‌اند. به دنبال این تماس، پلیس عملیات تجسسی را آغاز کرد اما پس از 8 ساعت جست‌وجو، به بی‌پایه و اساس بودن ادعای این زن پی برد و توانست او را دستگیر کند.

این زن هم‌اکنون به دلیل سوء استفاده از اعتماد پلیس در انتظار رای دادگاه است. گفتنی است، این عملیات برای پلیس چند هزار دلار هزینه داشته و در ضمن وقت زیادی‌را از نیرو‌های پلیس تلف کرده است که این زن 35 ساله باید پاسخگوی آن باشد. این زن در گفت‌و‌گو با خبرنگاران هدف از این اقدام را جلب توجه دیگران اعلام کرد.

پیری و معرکه‌گیری

واشنگتن: پیرمردی که به زودی 85 ساله می‌شود با اقدام بموقع‌ از سرقت خودرو‌اش جلوگیری کرد. این پیرمرد در حال رانندگی در بزرگراه بود که متوجه درخواست کمک 2 جوان شد. آنها ادعا کردند که خودرویشان خراب شده و به کمک نیاز دارند اما همین‌که پیرمرد از خودرو پیاده شد و نزدیک آنها رفت، یکی از جوان‌ها او را تهدید کرد تا سوئیچ خودرو را در اختیارشان بگذارد.

این پیرمرد که قصد نداشت به هیچ عنوان خودروی گرانقیمتش را از دست بدهد، تصمیم گرفت با آنها مقابله کند و به همین دلیل شروع به کتک زدن جوانان کرد. در همین حال خودرو‌های عبوری متوجه این درگیری شدند و آنها را دستگیر کردند و تحویل پلیس دادند.

پیرمرد شجاع پس از این ماجرا  به پلیس گفت از این پس قبل از کمک به دیگران در مورد اینکه آیا آنها می‌توانند قصد سرقت هم داشته باشند، فکر خواهد کرد.

دردسر اعتیاد اینترنتی

زوریخ: علاقه زیاد به جست‌وجو در پایگاه‌های اینترنتی به بهای از دست دادن موقعیت شغلی برای یک زن تمام شد.  این زن جوان ادعا کرد بیمار شده و باید در اتاقی تاریک استراحت کند و توانایی کار با رایانه را ندارد. او از رئیس شرکت چند روز مرخصی گرفت و به خانه‌اش رفت اما یک روز به طور اتفاقی رئیس شرکت در حال جست‌وجو در پایگاه‌های اینترنتی بود که متوجه شد کارمندش هم در حال جست وجو در همان پایگاه است.

به این ترتیب رئیس شرکت او را به اتهام تظاهر به بیماری از شرکت اخراج کرد. با این حال این زن معتقد است کار خلافی انجام نداده و از طریق تلفن همراهش و در حالی که در بستر بیماری بوده وارد اینترنت شده است. علاوه بر این، این زن رئیس شرکت را به جاسوسی هم متهم کرده و قصد دارد از او غرامت بگیرد اما رئیس شرکت اعلام کرده که به هیچ وجه این اتهام را نمی‌پذیرد و تنها به صورت اتفاقی متوجه حضور کارمندش در پایگاه اینترنتی شده است.

سرقت برای دفاع از خود

ویسکونسین: تلاش یک سارق برای پیروز شدن در دادگاه موجب شد که اتهاماتش سنگین‌تر شود. این مرد میانسال به اتهام سرقت به دادگاه احضار شده بود و برای دفاع از خود یک وکیل گرفت.

اما این وکیل اعلام کردکه بخشی از دستمزدش را قبل از جلسه دادگاه دریافت می‌کند و این مرد هم که پول نداشت، طی اقدامی عجیب، تصمیم گرفت با یک سرقت دیگر دستمزد وکیلش را پرداخت کند و امید رها شدن از مجازات سنگین را از دست ندهد.

او با شکستن شیشه یک خودرو، قصد سرقت از آن را داشت که پلیس سر رسید و این مرد را دستگیر کرد. در حال حاضر جرم این مرد سنگین‌تر شده و این‌بار به اتهام 2 فقره سرقت محاکمه خواهد شد. او به خبرنگاران گفت که اتهام نخستین سرقت را قبول ندارد و به همین دلیل بوده که قصد داشته با استخدام وکیل، بی‌گناهی‌اش را به اثبات برساند.