نیویورک: زن 39 ساله‌ای که دو قلو حامله بود، ناچار شد نوزادان خود را در خودرو‌اش به‌دنیا آورد.

این زن که در ماه آخر حاملگی به سر می‌برد دچار درد زایمان شد و چون همسرش خانه نبود، خودش پشت فرمان نشست و به سمت بیمارستان حرکت کرد. اما در حالی که جلوی بخش اورژانس بیمارستان رسیده بود، دیگر قادر به خارج شدن از خودرو نبود و پزشکان مجبور شدند نوزادان او را در همان محل به دنیا آورند.

پزشکان می‌گویند در حال حاضر حال عمومی این زن و نوزادانش خوب است. به گفته یکی از پزشکان این زایمان در نوع خود کم نظیر بوده است؛ چون کمتر اتفاق می‌افتد که زایمان پشت فرمان اتفاق بیفتد و راننده‌ای برای انتقال بیمار به بیمارستان پشت فرمان نباشد.

ثروتمندان، فقیرتر می‌شوند

لندن: تحقیقات نشان می‌دهد که گسترش بحران اقتصادی در سطح جهان، بیش از هر چیز قشر ثروتمند جوامع را تحت تاثیر قرار داده است. تحقیقات انجام شده در انگلیس نشان می‌دهد بسیاری از افراد ثروتمند، دست کم یک سوم ثروت خود را نسبت به سال گذشته از دست داده‌اند.

گفته می‌شود 100 ثروتمند مشهور جهان در مجموع 136 میلیارد دلار از دارایی‌های خود را از دست داده‌اند.به عنوان مثال ثروتمند‌ترین مرد انگلیس بیش از نیمی از ثروت خود را که حدود 25 میلیارد دلار برآورد می‌شود از دست داده است.

همچنین مالک باشگاه فوتبال چلسی که یکی از مشهورترین تیم‌های فوتبال انگلیس به‌شمار می‌رود نیز در مدت یک سال 6/9 میلیارد دلار از دارایی‌اش را از دست داده است و در رده دوم فهرست ثروتمند‌ترین‌ها قرار دارد. کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند در صورت ادامه بحران اقتصادی روز‌های سختی پیش روی ثروتمندان انگیسی باشد. 

قانع بودن قهرمان

برلین: جوان 21 ساله‌ای که قهرمان مسابقات فرمول یک به‌شمار می‌رود، برای جشن گرفتن پیروزی اش به یک هدیه ساده اکتفا کرد. این راننده پس از پیروزی به یکی از مراکز خرید رفت و برای خودش چند پیژامه خرید. او به خبرنگاران گفت این بهترین هدیه‌ای بوده که می‌توانسته برای خودش خریداری کند زیرا این نوع لباس بسیار راحت است.

گفتنی است به این قهرمان جوان 4 میلیون و 600 هزار دلار پرداخت شده است اما او به اندازه‌ای قانع است که از ولخرجی‌های بی‌مورد برای خودش اجتناب می‌کند. این جوان به خبرنگاران گفت هیچگاه آرزو نداشته که بتواند مانند یک انسان بی‌برنامه و خوشگذران پولش را هدر بدهد.

وی ادامه داد: باوجود اینکه اخیرا ثروتمند شده‌ام اما  بهترین دلخوشی‌ام در زندگی، تشویق هواداران است. او ادامه داد:هیچ‌وقت برای پول به میدان مسابقه نرفته‌ام و در آینده هم نخواهم رفت. حتی اگر در پایان مسابقه هم جایزه‌ام را ندهند اعتراضی نخواهم کرد.

روشی برای تخلیه خشم

پراگ: 2 هنرمند اهل جمهوری چک برای خالی کردن خشم شهروندان به آنها راهکار تازه‌ای پیشنهاد داده‌اند. این هنرمندان که در رشته عکاسی فعالیت می‌کنند، پرتره
 200 فعال سیاسی کشورشان را تهیه کرده‌اند و آنها را کنار هم روی دیوار یکی از گالری‌های هنری نصب کرده‌اند.

به این ترتیب متقاضیان می‌توانند با یک تفنگ بادی به سمت این پرتره‌ها شلیک کنند و حسابی دلی از عزا در بیاورند. به گفته این هنرمندان، بسیاری از این چهره‌های سیاسی یا قانونگذاران به وعده‌هایشان عمل نکرده‌اند و این نکته موجب نارضایتی مردم شده است.

آنها ادامه دادند، از این طریق می توان فهمید که شهروندان در مورد این مقامات چگونه فکر می‌کنند. برای مثال با وجود اینکه مدت زیادی از اجرای این طرح نمی‌گذرد اما برخی از پرتره ها بر اثر اصابت گلوله کاملا منهدم شده‌ و چیزی از آنها باقی نمانده است.