نخستین دوره مقدماتی تربیت و تعالی راویان پیشرفت صنعت نفت (سه‌شنبه، دوم آبان‌ماه) با هدف روایت پیشرفت های علمی جوانان این سرزمین و ایجاد امید و سازندگی بیش از پیش برگزار شد.

همشهری آنلاین_ گروه فرهنگیدر ابتدای آیین افتتاحیه، سید محمدتقی قریشی دبیر قرارگاه راویان پیشرفت و خدمت صنعت نفت، ضمن توضیخ برنامه ها و اهداف این دوره، تصریح کرد: روایت پیشرفت ما روایت امید و سازندگی است و این حس امید نه کاذب است و نه تخدیری؛ روایت حرکت جمعی یک ملت است. روایت واقعیت زندگی و خوداتکایی یک ملت است. روایت خواستن و تلاش برای تحقق «ما می‌توانیم» است. روایت دانشمندان و نخبگان جوانی که مثل دانشمندان خیلی از کشورهای دیگر جهان در مسیر شدن و ساختن هستند و هیچ ابایی هم نداریم که بگوییم در خیلی از حوزه‌ها دنباله‌رو قله‌های علمی هستیم، ولی لذت و افتخار ساختن و روی پای خود ایستادن هم لازمه حیات انسانی ماست.

جمله «اینجا جای ماندن نیست» انگیزه ها را می کشد

روحیه و انگیزه امروزین جوان و نوجوان ایرانی آینه آینده کشور است. اگر باور تلخ و اشتباه «اینجا جای ماندن نیست» در ذهن فرزندانمان ریشه بدواند و نهادینه شود هیچ انگیزه‌ای برای نسل‌های آتی نخواهد ماند، ولو انگیزه کاشت تک نهالی در خاک ایران. جوان و نوجوان ایرانی آینده ایران است و قبل از آنکه دیر شود باید آینده را دریابیم. برای ساخت آینده ایران ضرورتی به جعل امید نیست تنها کافیست همین هست ها را با قالب‌های مختلف هنری روایت کنیم و از فرصت مشاهده و بازدید بهره ببریم. در تمامی شهرهای کشور مجموعه‌های علمی و تاسیسات فناورانه پرشماری وجود دارد که صرف دیدن و شنیدن روایت رشدشان؛ نهال امید را در دل جوانان و نوجوانانمان بارور می‌کند.

دکتر قریشی با اشاره بر اهمیت روایت گری پیشرفت ها تاکید کردند سوخت حرکت ملت زنده نگه داشتن لحظات تاریخی و شکوهمندی است که پشت سر گذاشته است و باید به داشته‌هایمان برگردیم. روایت والفجر هشت می‌تواند روایت جذاب و زیبا و الهام بخش برای جوان ایرانی بشود. کارگردان ما، هنرمند ما، فناور ما و از همه مهمتر استاد و معلم امروزی ما اگر می‌خواهد برای نسل جوانمان از اعتماد به نفس حرف بزند از خود باوری و اتکا به خدا بگوید، اگر می‌خواهد درس شهامت و شجاعت و پیروزی بدهد، اگر قصد دارد درس کاری با برنامه‌ریزی و دوراندیشی بدهد اگر می‌خواهد از خسته نشدن کار و تلاش بی‌وقفه برای وطن بگوید یا اگر می‌خواهد تجربه با هم بودن و همبستگی ملی را تصویری کند و شخصیت دانش آموز ایرانی شخصیتی محکم و با صلابت باشد کافی است داستان والفجر هشت‌ها را روایت کنند. خدای غواصان آن شب رودخانه خروشان اروند، خدای امروز است.

نخستین دوره مقدماتی تربیت و تعالی راویان پیشرفت صنعت نفت، روز (سه‌شنبه، دوم آبان‌ماه) با حضور رضامراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش، علی فدوی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران، مرتضی شاهمیرزایی، فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت نفت، مهدی علی‌مددی، معاون وزیر نفت در امور توسعه مدیریت و سرمایه انسانی و جمعی از مدیران و خانواده شهدا در محل مرکز همایش‌های بین‌المللی شرکت ملی نفت (باشگاه کوشک) برگزار شد.