نخستین دوره مقدماتی تربیت و تعالی راویان پیشرفت صنعت نفت (سه‌شنبه، دوم آبان‌ماه) با هدف روایت پیشرفت های علمی جوانان این سرزمین و ایجاد امید و سازندگی بیش از پیش برگزار شد.

همایش راویان پیشرفت

همشهری آنلاین_ گروه فرهنگیدر ابتدای آیین افتتاحیه، سید محمدتقی قریشی دبیر قرارگاه راویان پیشرفت و خدمت صنعت نفت، ضمن توضیخ برنامه ها و اهداف این دوره، تصریح کرد: روایت پیشرفت ما روایت امید و سازندگی است و این حس امید نه کاذب است و نه تخدیری؛ روایت حرکت جمعی یک ملت است. روایت واقعیت زندگی و خوداتکایی یک ملت است. روایت خواستن و تلاش برای تحقق «ما می‌توانیم» است. روایت دانشمندان و نخبگان جوانی که مثل دانشمندان خیلی از کشورهای دیگر جهان در مسیر شدن و ساختن هستند و هیچ ابایی هم نداریم که بگوییم در خیلی از حوزه‌ها دنباله‌رو قله‌های علمی هستیم، ولی لذت و افتخار ساختن و روی پای خود ایستادن هم لازمه حیات انسانی ماست.

جمله «اینجا جای ماندن نیست» انگیزه ها را می کشد

روحیه و انگیزه امروزین جوان و نوجوان ایرانی آینه آینده کشور است. اگر باور تلخ و اشتباه «اینجا جای ماندن نیست» در ذهن فرزندانمان ریشه بدواند و نهادینه شود هیچ انگیزه‌ای برای نسل‌های آتی نخواهد ماند، ولو انگیزه کاشت تک نهالی در خاک ایران. جوان و نوجوان ایرانی آینده ایران است و قبل از آنکه دیر شود باید آینده را دریابیم. برای ساخت آینده ایران ضرورتی به جعل امید نیست تنها کافیست همین هست ها را با قالب‌های مختلف هنری روایت کنیم و از فرصت مشاهده و بازدید بهره ببریم. در تمامی شهرهای کشور مجموعه‌های علمی و تاسیسات فناورانه پرشماری وجود دارد که صرف دیدن و شنیدن روایت رشدشان؛ نهال امید را در دل جوانان و نوجوانانمان بارور می‌کند.

دکتر قریشی با اشاره بر اهمیت روایت گری پیشرفت ها تاکید کردند سوخت حرکت ملت زنده نگه داشتن لحظات تاریخی و شکوهمندی است که پشت سر گذاشته است و باید به داشته‌هایمان برگردیم. روایت والفجر هشت می‌تواند روایت جذاب و زیبا و الهام بخش برای جوان ایرانی بشود. کارگردان ما، هنرمند ما، فناور ما و از همه مهمتر استاد و معلم امروزی ما اگر می‌خواهد برای نسل جوانمان از اعتماد به نفس حرف بزند از خود باوری و اتکا به خدا بگوید، اگر می‌خواهد درس شهامت و شجاعت و پیروزی بدهد، اگر قصد دارد درس کاری با برنامه‌ریزی و دوراندیشی بدهد اگر می‌خواهد از خسته نشدن کار و تلاش بی‌وقفه برای وطن بگوید یا اگر می‌خواهد تجربه با هم بودن و همبستگی ملی را تصویری کند و شخصیت دانش آموز ایرانی شخصیتی محکم و با صلابت باشد کافی است داستان والفجر هشت‌ها را روایت کنند. خدای غواصان آن شب رودخانه خروشان اروند، خدای امروز است.

نخستین دوره مقدماتی تربیت و تعالی راویان پیشرفت صنعت نفت، روز (سه‌شنبه، دوم آبان‌ماه) با حضور رضامراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش، علی فدوی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران، مرتضی شاهمیرزایی، فرمانده مرکز مقاومت بسیج وزارت نفت، مهدی علی‌مددی، معاون وزیر نفت در امور توسعه مدیریت و سرمایه انسانی و جمعی از مدیران و خانواده شهدا در محل مرکز همایش‌های بین‌المللی شرکت ملی نفت (باشگاه کوشک) برگزار شد.

کد خبر 801364

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ملی گرا IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
    0 0
    وقتی بهترین نقاط شهر دست افراد حکومت یا دلال یا وزارت خانه هاست ، بمانیم برای قشنگی؟
  • IR ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
    0 0
    برای خودی ها اینجا جای خوبی برای ماندن است. برای مردم که خودی نیستند اینجا جای ماندن نیست