همشهری آنلاین: سومین مجمع عمومی شرکت بورس اوراق بهادار با حضور 64.75 درصد از سهامداران برگزار شد و در این مجمع 300 ریال سود به ازای هر سهم بین سهامداران تقسیم شد.

به گزارش اطلاع رسانی بورس تهران، سود خالص سال 87 شرکت بورس مبلغ 72 میلیارد و 900 میلیون ریال و سود هر سهم این شرکت، 486 ریال اعلام شد که 300 ریال آن به سهامداران تعلق گرفت.

در این مجمع که به ریاست محمد هاشم بت‌شکن برگزار شد، صورت‌های مالی سال 87 شرکت بورس تایید و برنامه‌های سال 88 این شرکت نیز ارایه شد.

حسن قالیباف اصل - مدیرعامل شرکت بورس - در مجمع یاد شده، گزارش هیات‌مدیره را به مجمع عمومی ارایه داد.

وی ادامه داد:‌ ارزش معاملات بورس در سال گذشته با 88 درصد رشد نسبت به مدت مشابه پیش از آن به 13 هزار و 700 میلیارد تومان رسید. همچنین گردش ریالی سهم نیز از 17 درصد به 30 درصد افزایش یافت. آمار معاملات نیز از 6.6 میلیارد تومان با 58 درصد افزایش به 10 هزار میلیارد تومان رسید.

قالیباف کمک به خصوصی‌سازی و اجرای اصل 44، تهیه بسته پیشنهادی جهت مقابله با بحران مالی،‌کمک به تشکیل سرمایه، حضور موثر در تدوین برنامه پنج ساله و قانون بودجه سال 88، تدوین مقررات و آیین‌های مورد نیاز بازار سرمایه، پیشنهاد به کارگیری ابزارهای مالی با هدف تنوع بخشی، توسعه فرهنگ سرمایه‌گذاری و ارتقا دانش مالی را از مهم‌ترین اقدامات شرکت در سال 87 اعلام کرد.

وی به گزارش سازمان خصوصی‌سازی اشاره کرد و افزود:" بر اساس گزارش این سازمان 80 درصد واگذاری‌ها در 10 سال گذشته از طریق بورس بوده که این نشان‌دهنده جایگاه ویژه بورس در واگذاری‌ها بوده است.

اهداف شرکت بورس در سال 88

مدیر عامل شرکت بورس تاکید کرد: اهداف امسال شرکت بر اساس برنامه توسعه پنجم برنامه‌ریزی شده است، به گونه‌ای که تلاش داریم سهم بورس در تامین مالی فعالیت‌های اقتصادی افزایش یابد.

وی تلاش برای بهبود کسب و کار شرکت‌های بورسی، تعامل بیشتر با فعالان بازار سرمایه، شفاف‌سازی و حمایت از حقوق سهامداران را از مهم‌ترین اقدامات این شرکت در سال 88 اعلام کرد.

قالیباف در مورد برنامه‌های سال 88 شرکت بورس اوراق بهادار گفت: تشویق ناشران معتبر برای ورود به بورس، افزایش مهارت مشاوران برای پذیرش شرکت‌های دولتی، کارآمد کردن فرآیند عرضه‌های اولیه، افزایش اعتماد عمومی، اجرایی کردن اوراق آتی سهام و مطالعه برای استفاده از قراردادهای اختیار معامله از مهم‌ترین برنامه‌های امسال شرکت بورس اوراق بهادار است.