روزنامه همشهری؛ گروه خانواده_ رابعه تیموری :نوا مدیر، رواندرمانگر است و توصیههای او به معلمان کمتجربه کمک میکند بدون آسیب به سلامت روحی و عاطفی کودک این مشکل را حل کنند.
مدیر پرحرفی دانشآموزان را نشانه کنجکاوی، سرزندگی و بالابودن هوش کودکان میداند و میگوید: «بسیاری از کودکان برای ابراز وجود در کلاس و جلب توجه معلم خود دچار پرحرفی میشوند. اگر پرحرفی دانشآموز باعث حواسپرتی سایر دانشآموزان و بینظمی کلاس میشود، معلم میتواند با روشهای خاصی این شیوه ابراز وجود دانشآموز را اصلاح کند.» اینرواندرمانگر کودکان ادامه میدهد: «معلم با ایجاد فضایی دوستانه و مشارکت دادن دانشآموزان در بحث و فعالیتهای گروهی میتواند از پرحرفی دانشآموز برای فعالیتهای مثبت
استفاده کند.»
مدیر، یکنواختی و کسالتآور بودن کلاس درس را از دلایل پرحرفی دانشآموزان میداندو ادامه میدهد: «دانشآموزان پرحرف از لحظاتی که در کلاس سکوت یا هرجومرج و بینظمی برقرار است برای حرف زدن با همکلاسیهای خود استفاده میکنند، اگر معلم بتواند فضای کلاس را طوری مدیریت کند که دانشآموزان احساس کسالت و یکنواختی نکنند، شاهد همهمه در کلاس و پرحرفی دانشآموزان نخواهد بود. استفاده از روشهای نوین تدریس مانند نمایش فیلم میتواند کلاس را جذاب کند و مانع صحبت کردن بیهدف دانشآموزان شود.»
مدیر به معلمان پیشنهاد میکند به دانشآموزان پرحرف وظایف و مسئولیتهایی را بسپارند تا انرژی خود را بهصورت مفید تخلیه کرده و برای جلب توجه معلم و همکلاسیهای خود به پرحرفی متوسل نشوند.
او مشارکت دادن دانشآموز پرحرف در تدریس و توضیح خواستن از او در مورد مفاهیم درسی را یکی از روشهای منظم کردن دانشآموز یادشده عنوان میکند.
مدیر معتقد است استفاده از تنبیههای فیزیکی یا کلامی برای وادار کردن دانشآموز به سکوت و کمحرف شدن، آثار نامطلوب زیادی بر روح و روان کودک باقی میگذارد.