گذشته از ارادات شخص بایدن به صهیونیسم، در کابینه آمریکا نیز اغلب پست‌های کلیدی در دست حامیان رژیم صهیونیستی است.

همشهری آنلاین: فواد ایزدی کارشناس مسائل آمریکا در گفت‌وگو با روزنامه همشهری درباره تحولات اخیر غرب آسیا می‌گوید:‌ درست است که گروه‌هایی در آمریکا ازجمله مسلمانان و جوانان با حمایت واشنگتن از تل‌آویو مخالف هستند اما بحث حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی فراتر از این مخالفت یا موافقت افکار عمومی این کشور است و دولت جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا، به هر قیمتی که شده حمایت از تل‌آویو را ادامه خواهد داد که البته دلایل مختلفی دارد اولا اینکه، بایدن صراحتا اعلام کرده که صهیونیست است. اما گذشته از ارادات شخص بایدن به صهیونیسم، در کابینه آمریکا نیز اغلب پست‌های کلیدی در دست حامیان رژیم صهیونیستی است.

انتخابات عامل کلیدی در حمایت از تل‌آویو

یکی دیگر از دلایل حمایت دولت آمریکا از تل‎آویو، انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده در آمریکا است. نزدیک به یک سال دیگر انتخابات در پیش است و دولت بایدن برای نگه داشتن حمایت لابی یهود به حمایت‌های خود ادامه خواهد داد. برهمین اساس، آمریکا که به‌طور معمول سالانه نزدیک به 4میلیارد دلار به رژیم‌صهیونیستی کمک می‌کرد حالا که این رژیم درگیر جنگ شده، گفته قصد دارد تا کمک‌های خود را به‌طور قابل توجهی افزایش دهد.

استفاده آمریکا از خدمات جاسوسی صهیونیست‌ها

یک دلیل دیگر حمایت آمریکا از تل‌آویو، خدمات اطلاعاتی و امنیتی رژیم‌ صهیونیستی به واشنگتن به‌طور سنتی است. یکی از این خدمات که سابقه آن چندان هم طولانی نیست و به حداکثر 10الی 15سال پیش بازمی‌گردد، فناوری‌های سرکوب و جاسوسی است که رژیم صهیونیستیرتبه یک در تولید این فناوری‌ها را دارد.

وابستگی اطلاعاتی آمریکا به صهیونیست‌ها

از آنجایی که در سال‌های اخیر تظاهرات‌های اعتراضی گسترده‌ای در آمریکا به وقوع پیوسته ـ ازجمله تظاهرات‌های گسترده ضدنژادپرستی که در شهرهای مختلف برگزار می‌شد ـ‌ واشنگتن برای رصد معترضان به استفاده از ابزارهای جاسوسی و نظارتی اسرائیلی روی آورده است. دولت آمریکا حتی در این زمینه از مشاوران صهیونیستی نیز کمک گرفته است. دلیلش هم این است که چند میلیون فلسطینی در سرزمین‌های اشغالی هستند که تل‌آویو چند سالی است که ابزارهای سرکوب و جاسوسی را روی آنها ازجمله در کرانه باختری آزمایش می‌کند.