دوشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۲
۰ نفر

گذشته از ارادات شخص بایدن به صهیونیسم، در کابینه آمریکا نیز اغلب پست‌های کلیدی در دست حامیان رژیم صهیونیستی است.

بايدن و نتانياهو

همشهری آنلاین: فواد ایزدی کارشناس مسائل آمریکا در گفت‌وگو با روزنامه همشهری درباره تحولات اخیر غرب آسیا می‌گوید:‌ درست است که گروه‌هایی در آمریکا ازجمله مسلمانان و جوانان با حمایت واشنگتن از تل‌آویو مخالف هستند اما بحث حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی فراتر از این مخالفت یا موافقت افکار عمومی این کشور است و دولت جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا، به هر قیمتی که شده حمایت از تل‌آویو را ادامه خواهد داد که البته دلایل مختلفی دارد اولا اینکه، بایدن صراحتا اعلام کرده که صهیونیست است. اما گذشته از ارادات شخص بایدن به صهیونیسم، در کابینه آمریکا نیز اغلب پست‌های کلیدی در دست حامیان رژیم صهیونیستی است.

انتخابات عامل کلیدی در حمایت از تل‌آویو

یکی دیگر از دلایل حمایت دولت آمریکا از تل‎آویو، انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده در آمریکا است. نزدیک به یک سال دیگر انتخابات در پیش است و دولت بایدن برای نگه داشتن حمایت لابی یهود به حمایت‌های خود ادامه خواهد داد. برهمین اساس، آمریکا که به‌طور معمول سالانه نزدیک به 4میلیارد دلار به رژیم‌صهیونیستی کمک می‌کرد حالا که این رژیم درگیر جنگ شده، گفته قصد دارد تا کمک‌های خود را به‌طور قابل توجهی افزایش دهد.

استفاده آمریکا از خدمات جاسوسی صهیونیست‌ها

یک دلیل دیگر حمایت آمریکا از تل‌آویو، خدمات اطلاعاتی و امنیتی رژیم‌ صهیونیستی به واشنگتن به‌طور سنتی است. یکی از این خدمات که سابقه آن چندان هم طولانی نیست و به حداکثر 10الی 15سال پیش بازمی‌گردد، فناوری‌های سرکوب و جاسوسی است که رژیم صهیونیستیرتبه یک در تولید این فناوری‌ها را دارد.

وابستگی اطلاعاتی آمریکا به صهیونیست‌ها

از آنجایی که در سال‌های اخیر تظاهرات‌های اعتراضی گسترده‌ای در آمریکا به وقوع پیوسته ـ ازجمله تظاهرات‌های گسترده ضدنژادپرستی که در شهرهای مختلف برگزار می‌شد ـ‌ واشنگتن برای رصد معترضان به استفاده از ابزارهای جاسوسی و نظارتی اسرائیلی روی آورده است. دولت آمریکا حتی در این زمینه از مشاوران صهیونیستی نیز کمک گرفته است. دلیلش هم این است که چند میلیون فلسطینی در سرزمین‌های اشغالی هستند که تل‌آویو چند سالی است که ابزارهای سرکوب و جاسوسی را روی آنها ازجمله در کرانه باختری آزمایش می‌کند.

کد خبر 806898

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 25
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 4
  • IR ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    1 5
    سکوت در برابر جنایت‌های رژیم اشغالگر لکه ننگی برای جامعه جهانی است با گذشت سی و هشت روز از آغاز جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، جنایت‌های این رژیم علیه مردم بی‌دفاع غزه همچنان ادامه دارد و طبق اعلام دفتر اطلاع رسانی دولت در غزه شمار شهدا تاکنون به ۱۱۱۸۰ نفر رسیده است که ۴۶۰۹ نفر آن‌ها کودک هستند. که حامیان این رژیم جنایتکار و آنهایی که جنایت‌های این رژیم را تأیید و یا در برابر آن سکوت اختیار کرده‌اند، مسئول این جنایت‌های وحشیانه هستند. که سکوت در برابر جنایت‌های رژیم اشغالگر لکه ننگی بر پیشانی بشریت و جامعه جهانی است.
  • IR ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    2 4
    جو بایدن در جنگ غزه ثابت کرد و نشان داد که 100 درصد فقط مشکل بیماری روحی و روانی دارد. جو بایدن در جنگ غزه ثابت کرد و نشان داد که بویی از انسانیت نبرده است.
  • IR ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    1 4
    جنایات رژیم صهیونیستی در ۸۶ سال گذشته/ که بخش اول درباره فهرست ۸۶ سال جنایات رژیم کودک‌ کش و آپارتاید اسرائیل و بخش دوم درباره قطعنامه‌های سازمان ملل و شورای حقوق بشر علیه رژیم صهیونیستی است. شهادت و زخمی شدن بیش از ۴۰ هزار نفر در ۱ ماه اخیر (طوفان الاقصی)، تخریب بیش از ۳۳ هزار ساختمان مسکونی و زیرساخت و آوارگی یک میلیون ۴۰۰ هزار نفر در ۱ ماه اخیر، از جمله جنایت‌هایی است که رژیم صهیونیستی اسرائیل علیه مردم بی‌دفاع و بی‌گناه غزه مرتکب شده است. همچنین طی ۸۶ سال گذشته ۵۱۲ قطعنامه علیه اسرائیل توسط مجمع عمومی، شورای امنیت و شورای حقوق بشر به تصویب رسیده و ۵۵ قطعنامه علیه رژیم صهیونیستی توسط آمریکا وتو شده است.
    • IR ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
      1 1
      بس کن سایبری
  • IR ۲۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    1 3
    رژیم صهیونیستی تا پاسخگو نشود به نسل‌کشی ادامه می‌دهد تا زمانی که رژیم صهیونیستی فشار واقعی از سوی جامعه بین‌الملل احساس نکند و خود را مقابل جنایاتش پاسخگو نبیند و از امتیاز بی‌کیفرمانی در قبال اقداماتش برخوردار باشد دست از این نسل‌کشی بر نمی‌دارد. که اتحادیه اروپا همیشه خود را مدافع حقوق بشر معرفی می‌کند اما اکنون در قبال قتل‌عام فلسطینی‌ها سکوت کرده‌ و با محکوم نکردن جنایات رژیم صهیونیستی در واقع از جنایات این رژیم حمایت می‌کند. تا زمانی که رژیم صهیونیستی فشار واقعی از سوی جامعه بین‌الملل احساس نکند و تا زمانی که خود را در مقابل جنایاتش پاسخگو نبیند و از امتیاز بی‌کیفرمانی در قبال اقداماتش برخوردار باشد دست از این نسل‌کشی بر نمی‌دارد. کشورهای عضو این سازمان و دیگر کشورها باید از ابزارهای موجود برای اعمال فشار بر اسرائیل استفاده کنند تا دست از ادامه جنایت بردارد.
  • IR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    1 4
    حمله اسرائیل به کاروان خبرنگاران در مرز لبنان + فیلم
  • IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    1 3
    اسرائیل در حال نسل‌کشی فلسطینیان در نوار غزه است آمریکا شریک رژیم اسرائیل است.
  • بابائی IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    0 4
    آمریکا، کشورهای غربی، عربستان سعودی، امارات، ترکیه و اسرائیل و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی از سال 2011 تاکنون از تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی در سوریه، عراق، منطقه خاورمیانه و جهان همه جانبه حمایت می کنند و همچنان نیز ادامه می دهند.
  • IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    1 3
    اسرائیل جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر سال‌ها است که از داعش حمایت می‌کند
  • IR ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    1 3
    سازمان ملل ناتوان و عاجز باید اقدامی فوری برای توقف تجاوز اسرائیل انجام دهد
  • IR ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    1 3
    آمریکا منافع اصلی ملت فلسطین را نادیده گرفته است. غرب منافع اصلی ملت فلسطین را نادیده گرفته است.
  • IR ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    0 3
    کشورهای آمریکا، انگلیس، آلمان،‌ فرانسه و ایتالیا شریک جرم جنایات رژیم تروریست صهیونیستی در فلسطین و نوارغزه و سوریه و لبنان هستند.
  • IR ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    0 3
    ترکیه تروریسم در عراق و سوریه را هدایت می‌کند حمله به دانشکده نظامی در سوریه 100 درصد فقط پهپاد ارتش ترکیه بوده است، نه پهپاد گروه های تروریستی مسئولیت حمله تروریستی سوریه متوجه حامیان خارجی تروریست‌ها است
  • IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    0 3
    آمریکا عامل کشتار مردم نوار غزه است. غرب عامل کشتار مردم نوار غزه است.
  • IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    1 4
    آمریکا پشتیبان جنایات رژیم صهیونیستی | غرب اجازه کشتار فلسطینیان را به صهیونیست‌ها داده‌ است زمانی که موضوع به ملت فلسطین مربوط باشد تمامی موضوعات حقوق بشری و آزادی‌های انسانی که کشورهای غربی داعیه‌دار آن هستند بی‌ارزش و بی‌اعتبار می‌شوند. کشورهای کافر غربی به دشمن صهیونیستی اجازه داده‌اند که با بمباران هوایی و تیراندازی مستقیم، زنان‌، کودکان واسرای فلسطینی را به شهادت برساند. کشورهای کافر غربی دست رژیم صهیونیستی را در ارتکاب انواع جنایات از جمله مصادره اراضی، حقوق، استقلال و آزادی فلسطینیان باز گذاشته‌اند. کشورهای غربی خواستند که دشمن صهیونیستی در راس تهاجم آنان به جهان عرب قرار بگیرد و به نیابت و نمایندگی از آنان تمامی امت اسلام را هدف قرار بدهد. از آغاز تاسیس رژیم صهیونیستی تاکنون اقدامات، سیاست‌ها و جنایات این رژیم ادعای کشورهای غربی، آمریکا و انگلیس که مدعیِ داشتن تمدن پیشگام هستند را رسوا نموده است. تمامی اقدامات و جنایات دشمن علیه بشریت شاهدی بر جنایتکارانه‌بودن نظام‌های غربی و سردمداران آن است. طی ۷ دهه گذشته، سازمان‌های بین‌المللی که مدعی توجه به حقوق ملت‌ها و برقراری صلح ه
  • IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    1 2
    ادامه تجاوزات رژیم صهیونیستی به مرزهای لبنان به خاطر حمایت های آمریکا و غرب است.
  • IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    1 3
    رژیم اسرائیل مرتکب جنایت جنگی شده است
  • IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    1 4
    اسرائیل بهای سنگینی خواهد پرداخت
  • IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    1 3
    چرا اسرائیل بدون حمایت آمریکا قادر به ایستادگی نیست؟ + فیلم
  • IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    0 1
    حملات به پایگاه‌های آمریکا پنتاگون را با کمبود پدافند هوایی روبرو کرد
  • IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    1 2
    اتحادیه اروپا در قبال قتل‌عام فلسطینی‌ها سکوت کرده است اتحادیه اروپا همیشه خود را مدافع حقوق بشر معرفی می‌کند، اما اکنون در قبال قتل‌عام فلسطینی‌ها سکوت کرده است. در ۳۰ روز گذشته شاهد اعمال استاندارد دوگانه توسط اتحادیه اروپا، آمریکا و بسیاری از کشورهای اروپایی بوده‌ایم. با وجود اینکه مردم اروپا در خیابان‌ها از آمریکا تا اروپا تا استرالیا فریاد می‌زنند و خواهان آتش‌بس هستند، اما متأسفانه نزد تصمیم‌گیران غربی گوش شنوایی وجود ندارد و اهمیتی به خواست مردم نمی‌دهند. آمریکا به حدی جانبدارانه عمل کرده است که حتی برخی متحدان منطقه‌ای او، این کشور را برای میانجیگری شایسته نمی‌دانند تا زمانی که رژیم صهیونیستی فشار واقعی از سوی جامعه بین‌الملل احساس نکند و تا زمانی که خود را در مقابل جنایاتش پاسخگو نبیند و از امتیاز بی کیفری در قبال اقداماتش برخوردار باشد، دست از این نسل‌کشی بر نمی‌دارد.
  • IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    1 1
    حملات سنگینی را علیه مردم غزه آغاز کرده و این منطقه را تحت محاصره کامل قرار داده است. حملات رژیم صهیونیستی به شهادت بیش از 12 هزار نفر منجر شده است.
  • IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    0 1
    نگاهی بر جنایات رژیم صهیونیستی در 86 سال گذشته برای جامعه جهانی شرم آور و تاسف بار است. ادامه حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی و با کمک، حمایت و پشتیبانی آمریکا و غرب به غزه برای جامعه جهانی شرم آور و تاسف بار است. بیش از 95 درصد تظاهرات‌های جهان در حمایت از فلسطین و غزه و ضد اسرائیل است. شهادت بیش از 50 خبرنگار در حملات رژیم صهیونیستی به غزه برای جامعه جهانی شرم آور و تاسف بار است. مدعیان حقوق بشر نه تنها از کنار جنایات غزه می‌گذرند؛ بلکه حمایت هم می‌کنند.
  • IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    1 0
    در این مدت 38 روز به خاطر تجاوزات جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیرانسانی اسرائیل و آمریکا بیش از 1.9میلیون نفر در غزه آواره شده‌اند. سکوت برخی کشورها در برابر جنایت اسرائیل و آمریکا مایه تأسف است نتانیاهو با حمایت همه جانبه آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی در غزه مرتکب جنایت جنگی و کشتارجمعی می‌شود. وزیر جنگ اسرائیل با حمایت همه جانبه آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی در غزه مرتکب جنایت جنگی و کشتارجمعی می‌شود ارتش اسرائیل با حمایت همه جانبه آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های بین المللی در غزه مرتکب جنایت جنگی و کشتارجمعی می‌شود.
  • IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    0 0
    آمریکا جنایتکار به همراه اروپا جنایتکار مسئول اصلی تداوم بمباران‌ها در غزه بوده است.