رئیس‌جمهوری اسلا‌می ایران تاکید کرد: باید درصدد طراحی نظامی نو در صحنه بین المللی مبتنی بر صلح, امنیت و عدالت باشیم.

به گزارش واحد مرکزی خبر دکتر محمود احمدی نژاد در مراسم رسمی آغاز بکار هفتمین اجلاس مجمع عمومی انجمن مجالس آسیایی برای صلح ضمن برشمردن چالشها و مشکلات امروز بشر که ناشی از مناسبات ظالمانه حاکم بر دنیاست , گفت: نباید همه امیدهای خود را بر سازمانهای ناکارآمد وابسته و تحت فشار قدرتهای زورگو متمرکز و تصور کنیم که با ادامه وضع موجود می توان مشکلات جهان , آسیا و منطقه را حل کرد.

رئیس جمهور با اشاره به نفرت روزافزون مردم جهان از تجاوز , زورگویی و بی عدالتی برخی قدرتهای زورگو افزود: امروز در همه جای دنیا مردم برضدتجاوزگری امریکا و انگلیس فریاد می زنند و این نشان از عمق بیداری و عدالتخواهی مردم جهان است.

رئیس جمهوری اسلا‌می ایران بار دیگر با اشاره به برخی چالش های پیش رو گفت : در جهان امروز برخی زورگویان حق را آشکارا پایمال می کنند و باطل ترویج و تحسین می شود.

آقای احمدی نژاد گفت : در جهان امروز به کارگیری زور در مناسبات امری عادی تلقی می شود و اتکا به سلاح به جای اتکا به عقل و منطق , اتکا به فریب به جای اتکا به حقیقت و ترویج مناسبات زورمدارانه به جای عادلانه جهان امروز را در بخشهای وسیعی دچار ضعف , تاریکی و مشقت کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه فکر نمی کنم در جهان امروز تراژدی ای غمبارتر از موضوع فلسطین وجود داشته باشد, تصریح کرد : موضوع فلسطین نماد کاملی از مناسبات ظالمانه جهان امروز است.

رئیس جمهوری افزود: رژیم صهیونیستی را در سرزمین فلسطین و به بهانه کشتار یهودیان در غرب , تحمیل , فلسطینی ها را آواره کرده اند و عده ای دیگر را از سرزمین های دور و با وعده های دروغین آورده اند , تا به صورت مصنوعی در فلسطین یک ملتی جعلی و با حکومتی جعلی ایجاد کنند.

وی افزود : رژیم صهیونیستی را در سرزمین آسیایی ایجاد کرده اند تا بخش مهمی از ملتهای آسیا را تهدید کنند و برخی دولتهای غربی با تهدید به طور دایم از دولتها باج می گیرند و قراردادها یکجانبه تحمیل می کنند.

آقای احمدی نژاد گفت : در همه این مدت سازمان ملل نتوانست حتی یک گام مثبت و عملی در جهت احقاق حقوق ملت فلسطین بردارد .