سیدابراهیم رئیسی، در گردهمایی سراسری مسئولان بسیج دانشجویی و طلاب بسیجی که به مناسبت فرارسیدن سالروز فرمان امام خمینی‌(ره) برای تشکیل بسیج برگزار ‌شد، از فرو ریختن هیمنه اسرائیل سخن گفت

همشهری- مهدیه تقوی راد: رئیس جمهور ضمن تبریک هفته بسیج و نیز پیروزی رزمندگان عزیز مقاومت فلسطین، با بیان اینکه مکتب انسان‌ساز بسیج، عاشقان و دلدادگان راه حق را برای انجام مأموریت خطیر خودسازی و جامعه‌سازی قرآنی پرورش می‌دهد، بر ضرورت معرفی این مکتب برای عصرها و نسل‌های پیش‌رو تأکید کرد. اهم صحبت‌های رئیس جمهوری چنین بود.

به گستردگی همه مردم

-چنانچه در پیام امام خمینی‌(ره) مبنی بر تشکیل بسیج و رهنمودهای رهبری معظم انقلاب اسلامی این مجموعه با تعابیری همچون لشکر مخلص خدا، مدرسه عشق، مکتب شاهدان و شهیدان و معراج پاک اندیشه اسلامی توصیف شده است.
-بسیج یک سازمان، نهاد، حزب و یک رسته و جریان سیاسی خاص نیست. بسیج به گستردگی همه مردم و آنهایی است که دغدغه انقلاب و ارزش‌های اسلامی و شکل‌گیری تمدن اسلامی را دارند.

هدف بسیج حق گویی و حق خواهی است


-هدف بسیج حق‌گرایی و حق‌خواهی، اجرای عدالت اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی است و در نهایت هدف آنها شکل دادن امت اسلامی است، امتی که متوقف نشده و نخواهد شد و همواره پویاست و بی‌هدف حرکت نمی‌کند. موانع را می‌شناسد و تلاشش برداشتن موانع است. در این مسیر توکل بر خدا و اعتماد به نفس وجود دارد.
-بسیج یک تفکر و گفتمان، روحیه و احساس مسئولیت است. جامعه‌ای که امر به معروف و نهی از منکر نکند مرده است. جامعه زنده با روحیه بسیجی بوده و این تفکر هر جا باشد موفق است چون تفکر امام بسیجی بود و امروز فرمانده کل قوا در راس بسیج است که دارای روحیه تحولی و تفکر و اندیشه تحولی بوده و بصیرت آفرین است.
-اگر بسیجی طلبه باشد در هر کوی و برزن تحول ایجاد می‌کند و اگر دانشجو بسیجی باشد نگاهش تحولی است و می‌تواند آن بخش را بسازد. همین نگاه در سازندگی کشور آمد و کارها به دست نیروهای بسیجی انجام شد. نمونه آن قرارگاه سازندگی و بسیج سازندگی است. این تفکر در کمک مومنانه لحاظ شد.
-طلاب و دانشجویان دو قشری هستند که دو نیستند و یک هستند. آنها برای جامعه‌سازی قرآنی و شکل دادن تمدن نوین اسلامی هستند و حتما شما به عنوان دانش آموختگان مکتب رهبری این ماموریت خطیر را انجام می‌دهید تا پیام امام در دوم آذر و رهنمودهای رهبری روی زمین نماند. ما هم در دولت وظیفه خود را می‌دانیم که با همین اندیشه و انگیزه بسیجی و جهادی کار را دنبال کنیم.

-بسیج یک گفتمان، تفکر و اندیشه است. سال‌ها سازمان‌های آزادیبخش برای رهایی قدس شریف تلاش کردند و با قراردادهایی مثل کمپ‌دیوید، شرم الشیخ و این نوع قراردادها می‌خواستند پیش بروند اما بعد از انقلاب اسلامی تفکر بسیجی باعث یک تحول در مبارزه با رژیم صهیونیستی شد.
-نگاه تحول‌آفرین بسیج، ضامن رفع مشکلات اقتصادی، ناکارآمدی نظام اداری و ایجاد یک نظام کارآمد برای اداره کشور و کمک کننده برای مهار آسیب‌های اجتماعی است و همواره به تفکر بسیجی در عرصه‌های مختلف نیازمندیم. این اندیشه و تفکر بسیجی است که باور دارد به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی تا قله راهی نمانده و خستگی و ناامیدی جایز نیست.
-همه دولتمردان و کارگزاران نظام اسلامی در بخش‌های مختلف که در کسوت خدمتگزاری به جمهوری اسلامی هستند باید روحیه و تفکر بسیجی داشته باشند.

اسرائیل فرو ریخته است

-فرو ریختن اسرائیل را به عنوان یک تحلیل نمی‌گویم بلکه یک خبر است آن هم نه از زبان خودم و رسانه‌های جمهوری اسلامی و جریان اسلامی بلکه از لسان سران استکبار در دنیا خبر می‌دهم که بعد از چند روز از طوفان‌الاقصی اعلام کردند که اسرائیل دیگر فرو ریخته است.

-اگر کمک‌های آمریکا و استکبار و کشورهای غربی نبود چیز دیگری به‌نام رژیم صهیونیستی نمی‌دیدید. جریان مقاومت با ایمان مقابل استکبار ایستاد و در برابر شرارت ایستادگی کرد. اتکای نیروهای مقاومت به خدا و پیامبر(ص) بود. انسان‌های بااراده که در برابر استکبار ایستادند. این همان روحیه و حرکت بسیجی است.

-به یقین پیروز میدان فلسطین است. رژیم صهیونیستی می‌گفت می‌خواهد غزه را بگیرد و بعد گفت: قصد ضربه زدن به حماس دارد و می‌خواهد جهاد اسلامی را مستاصل کند اما نتوانستند. رژیم صهیونیستی چیزی جز نفرت جهانی برای خود به ارمغان نگذاشت.

-امروز بیش از همیشه مردم دنیا با تمام وجود از رژیم صهیونیستی و حامیانش و در راس آن آمریکا نفرت دارد. این نفرت به برکت خون شهدا و کودکان فلسطینی و غزه است. این نفرت نسبت به ظالمان و مستکبران ایجاد شده است، پس رژیم صهیونیستی به اهدافش نرسید؛ چون می‌خواست مقاومت را زمین‌گیر کند اما مقاومت زمین‌گیر نشد.