تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۷:۴۴

منچستر: فراگیر شدن رکود اقتصادی در سراسر جهان موجب شده است که مدیر یک مدرسه برای جلوگیری از ورشکستگی‌اش دست به ابتکار جالبی بزند.

به همین منظور این مدرسه رستورانی را افتتاح کرده است که علاوه بر دانش‌آموزانش، به عموم مردم هم سرویس دهی می‌کند و آنها می‌توانند در کنار دانش‌آموزان غذا بخورند.

دانش‌آموزان این مدرسه ابتدایی معتقدند اجرای این طرح به آنها کمک کرده تا در طول ساعاتی که در مدرسه حضور دارند با افراد بیشتری برخورد داشته باشند و این اقدام به تقویت روابط عمومی‌شان کمک کرده است. از سوی دیگر مشتریان این رستوران مدرسه‌ای هم می‌گویند با حضور در این رستوران به یاد خاطرات دوران تحصیل‌شان می‌افتند.

پاداش باوجدان بودن

بوینس آیرس: راننده تاکسی که یک کیف پر از پول را به صاحبش بازگردانده بود در حال تبدیل شدن به یک فرد ثروتمند است. این مرد یک زوج کهنسال را به مقصدشان رساند اما هنگامی که آنها را جلوی در خانه‌شان پیاده کرد و از محل دور شد، متوجه شد کیف پولشان روی صندلی عقب جا مانده است.

او پس از بازکردن کیف پول فهمید که بیش از 32 هزار دلار پول نقد داخل آن است. اما این راننده تاکسی حتی برای یک‌بار هم وسوسه نشد پولی را که پیدا کرده برای خودش بردارد و از روی مشخصات موجود درکارت‌های شناسایی درون کیف، با صاحبش تماس گرفت.

این مرد کیف پول را به صاحبش تحویل داد اما در عوض تا کنون هزاران نفر به دلیل این رفتار  از او تشکر کرده‌اند. در حال حاضر یک پایگاه اینترنتی با هدف قدردانی از وی راه‌‌اندازی شده و تا کنون بیش از 14 هزار دلار از طرف بازدیدکنندگان از این پایگاه اینترنتی به حساب اوپول واریز شده است.

فارغ‌التحصیل 61 ساله

دیترویت: موفقیت یک زن 61 ساله در فارغ‌التحصیل شدن از دانشگاه توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرده است. این زن که مادر 5 فرزند است، توانست 30 سال پس از آخرین سالی که پشت میز و نیمکت دبیرستان نشست، مدرک دانشگاهی‌اش را دریافت کند.

گفتنی است این مادربزرگ با پشتکار به همراه 2دخترش که هم‌دانشگاهی‌اش بودند، مدرک لیسانس خود را از رئیس دانشگاه دریافت کرد. این در حالی است که خانواده او شامل فرزندان و نوه‌هایش جشن بزرگی را به مناسبت این موفقیت برگزار کردند.

این زن در گفت‌و‌گو با خبرنگاران اعلام کردکه در همه عمرش آرزو داشته که به دانشگاه برود اما مسئولیت رسیدگی به 5 فرزندش در حالی که شوهرش را از دست داده بود، مانع تحقق این رویا می‌شد.

وی گفت: هنگامی که همه فرزندانم ازدواج کردند فرصتی برای عملی کردن آرزوی همیشگی‌ام به دست آوردم و با بهترین نمرات واحد‌های درسی را پشت سر گذاشتم.

جمع‌آوری دوچرخه‌های نامه‌بر

لندن: مقامات می‌گویند، شرکت پست قصد دارد هزاران دوچرخه‌ای را که توسط پستچی‌ها برای نامه‌رسانی استفاده می‌شد از رده خارج کرده و خودرو‌های ون را جایگزین آن کند.  این تحول با هدف سرعت بخشیدن به روند نامه‌رسانی در شهر صورت می‌گیرد و دوچرخه‌های از رده خارج شده توسط یک بنیاد خیریه به آفریقای جنوبی انتقال می‌یابند.

این در حالی است که استفاده از دوچرخه برای نامه‌رسانی به یک رسم تبدیل شده و از سوی دیگر سازمان‌های محیط زیست به این تصمیم‌گیری اعتراض کرده‌اند.

در بیانیه این سازمان‌ها آمده است در حالی که روز به روز هوا آلوده‌تر می‌شود نباید استفاده از خودرو را در بخشی که تاکنون با وسیله نقلیه غیر دودزایی مانند دوچرخه خدمات رسانی می‌کرده است، باب کرد.

شرکت پست هم در مقابل اعلام کرده است که طرح استفاده از ون‌های الکتریکی را بررسی خواهد کرد تا کمتر به محیط زیست آسیب بزنند.