سه‌شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۷:۳۹
۰ نفر

دهلی‌نو: گویا عقاید خرافی همچنان در برخی جوامع رواج دارد. به عنوان مثال اخیرا مشخص شده است که مردی 63 ساله که پدر 7 دختر است از 35 سال پیش تا کنون حمام نرفته است.

گفته می‌شود هدف او از قهر کردن با حمام این بوده که صاحب یک فرزند پسر شود. این در حالی است که تصمیم او موجب شده است موقعیت شغلی‌اش را نیز از دست بدهد.

او صاحب یک سوپرمارکت بود اما پس از اینکه مشتریانش از وضعیت بهداشتی او آگاهی پیدا کردند، خرید کردن از این فروشگاه را بنا به نگرانی‌های بهداشتی متوقف کردند. با این حال این مرد خرافاتی قصد ندارد از تصمیمی که گرفته دست بردارد و به همین دلیل خانواده‌اش نیز در صدد قطع رابطه با او هستند.

حذف تندیس بحث بر ‌انگیز

بروکسل: جار و جنجالی که بر سر طراحی یک تندیس ایجاد شده بود، سرانجام با حذف این تندیس از محلی که روی آن قرار گرفته بود، پایان یافت. کارگران در حالی این تندیس را که نمای نمادینی از کشور‌های عضو اتحادیه اروپا را نشان می‌داد از چهره شهر حذف کردند که طراح آن به شدت زیر فشار انتقاد‌ها قرار داشت.

گزارش‌ها حاکی از آن است که در این تندیس 16 متری، بلغارستان شبیه یک سرویس بهداشتی، ایتالیا شبیه یک زمین فوتبال که بازیکنان در آن در حال انجام حرکات غیرورزشی هستند و هلند سرزمین فرورفته زیر سیلاب به تصویر کشیده شده است.

گفتنی است، این تندیس بر سر در ساختمان اتحادیه اروپا که سمینار‌های متعددی در آن برگزار می‌شود نصب شده بود و با وجود انتقاد‌های فراوان شمار زیادی از افراد از آن بازدید کردند.

انتظار می‌رود این تندیس بحث بر انگیز مدتی در گالری پراگ به نمایش گذاشته و سپس در معرض فروش گذاشته شود.

دردسر استفاده از تکنولوژی

لندن: با وجود اینکه استفاده از تکنولوژی در پروژه‌های ساختمانی بسیار سودمند است اما گاهی هم دردسر‌هایی پدید می‌آورد. اخیرا بیمارستانی افتتاح شده که به علت استفاده از نوع خاصی تکنولوژی در آن، لقب دوستدار محیط زیست را به خود اختصاص داده است.

در این بیمارستان از سیستم گرمایش از کف استفاده شده است اما مشکل اینجاست که گرمای کف به اندازه‌ای زیاد است که نمی‌توان در راهرو‌ها و سالن‌های این بیمارستان راه رفت. چند نفر از کارمندان این بیمارستان می‌گویند، کف راهرو‌ها و سالن‌ها به اندازه شن‌های ساحل داغ است و این امر راه رفتن روی آنها را دشوار می‌کند.

به همین دلیل فعلا بیماران این بیمارستان به بیمارستان دیگری منتقل شده‌اند تا مشکل  بالابودن دمای کف حل شود تا پزشکان و پرستاران بتوانند بدون مشکل در فضای بیمارستان تردد کنند.

رکورد طبل زدن

نیویورک: گروهی از دانش‌آموزان موفق شدند با نواختن طبل، یک رکورد جهانی به ثبت برسانند.آنها به مدت 27 ساعت و 23 ثانیه بی‌وقفه طبل زدند. این در حالی است که در گذشته اقدام مشابه دانش‌آموزان مدرسه‌ای در میشیگان موجب ثبت رکورد آنها در کتاب رکورد‌های گینس شده بود.

دانش آموزان میشیگانی توانسته بودند یک شبانه‌روز طبل بزنند اما رکورد اخیر حدود 4 ساعت بیشتر است. نکته قابل توجه اینکه این دانش‌آموزان توانستند 3 هزار و 600 دلار از افرادی که برای تماشای رکوردزنی آنها جمع شده بودند، اعانه دریافت کنند تا تجهیزات موسیقی جدیدی را بخرند.

البته با توجه به تکمیل نشدن فرم‌های مخصوص برای ثبت رکورد جهانی، 28 دانش‌آموز شرکت کننده در این مراسم باید فیلم نواختن بی‌وقفه طبل را برای مقامات ارسال کنند تا در صورت تأیید، نامشان در کتاب رکوردهای گینس ثبت شود.

کد خبر 81232

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز