الا دختر، مجموعه دوبیتی‌های طنز سروده امید مهدی نژاد، شاعر و طنزپرداز اخیرا از سوی انتشارات سوره مهر چاپ و منتشر شده است.

همشهری آنلاین - علی‌الله سلیمی: الادختر، شما را یاد چه چیزی می‌اندازد؟ حتما به یاد یک خاطره‌ای در گذشته‌های دور می‌افتید شاید هم جایی این کلمه را شنیده‌اید و فکر می‌کنید ربطی به زمان حال ندارد اما اشتباه می‌کنید، الا دختر یک موضوع کاملا به روز است و تازه چند روزی است که سرِ زبان‌ها افتاده است. بله الا دختر، نام مجموعه‌ای از دوبیتی‌های طنز سروده امید مهدی نژاد، شاعر و طنزپرداز است که اخیرا از سوی انتشارات سوره مهر چاپ و منتشر شده است. بخشی از دوبیتی‌های فولکور فارسی با عبارت «الادختر» شروع می‌شوند و شرح دلدادگی آقاپسرهای قدیمی هستند به دخترخانم‌های قدیمی، که از لب چشمه کوزه‌شان را پر آب می‌کردند و هفته به هفته بقچه به دست به حمام می‌رفتند و قس علیهذا.

مهدی‌نژاد در الادخترهایش که نسخه به روز شده و بانمک‌شده همان الادخترها هستند، بجای چشمه و کوزه و اسب، از کنکور و پروفایل‌پیکچر و ساپورت و یاهو و جی‌میل سخن گفته است. در یکی از سروده‌های این مجموعه شعر طنز می‌خوانیم: «الا دختر که موی بور داری ز دختر بودنت منظور داری بیا تا جزوه‌ای از هم بگیریم شنیدم مثل من کنکور داری»

همچنین در بخش دیگری از این کتاب می‌خوانیم:

«قابل توجه بانوان وجیهه:

با مزاحم‌پاره‌کن‌های ما، پلیس خود باشید.

دوبرمن اصل، عصبی، بی‌حوصله، ضد مرد، دارای شناسنامه جدید و گواهی سلامت.»

چاپ اول(۱۴۰۲) کتاب الا دختر در ۱۰۸ صفحه، قطع رقعی از سوی انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده است.