تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۲۰:۰۹

پکن: یک مقام پلیس به دلیل سرقت نتایج امتحان یک دانش‌آموز دستگیر شد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که این مرد نتایج امتحان یکی از همکلاسی‌های دخترش را سرقت کرده و آن را به جای نتایج امتحانی دخترش عرضه کرد تا مطمئن شود او وارد دانشگاه خواهد شد.

این در حالی است که همه ساله موارد مشابهی از تقلب و خرید سؤالات امتحانی در چین انجام می‌شود. به عنوان مثال برخی برای خرید سؤالات امتحانی درگیر شبکه‌های قاچاق می‌شوند و برخی دیگر هم از طریق تلفن همراه پاسخ سؤالات امتحانی را از خارج از جلسه دریافت می‌کنند. این مقام پلیس به اتهام سرقت نتایج امتحانی به حبس و پرداخت جریمه‌ای سنگین محکوم خواهد شد.

اسکناس‌های پرنده

برلین: رانندگان در یکی از بزرگراه‌های آلمان  باران پول را تجربه کردند. ماجرا از این قرار بود که مردی 23 هزار یورو پس‌اندازش را در یک پاکت گذاشت و آن را روی صندلی جلوی خودرو انداخت تا درون کیفش بگذارد.

اما پس از روشن کردن خودرو فراموش کرد پاکت پول را داخل کیفش بگذارد و شروع به حرکت کرد. این مرد میانسال که احساس گرما می‌کرد، شیشه خودرو را پایین کشید و در همین حال وزش باد موجب شد پاکت پر از پول از شیشه خودرو بیرون بیفتد و اسکناس‌های آن در هوای آزاد به پرواز درآیند.

او که به شدت دچار استرس شده بود بلافاصله با پلیس تماس گرفت و پلیس هم دو طرف بزرگراه را برای مدت نیم ساعت مسدود کرد تا این مرد بتواند به همراه چند مامور اسکناس‌ها را جمع‌آوری کند.

پس از این تلاش طاقت‌فرسا آنها موفق شدند 20 هزار یورو از اسکناس ها را پیدا کنند اما 3 هزار یورو اسکناس باقیمانده پیدا نشد.

مقررات برای منوی رستوران‌ها

ماساچوست: با توجه به افزایش بیماری چاقی در بین مردم، مقامات در صدد هستند قوانین سختگیرانه‌تری را در مورد منوی رستوران‌های فست‌فود به اجرا در آورند.

طبق قوانین جدید همه رستوران‌های فست‌فود ملزم به مشخص کردن کالری انواع غذا‌های خود شده و باید میزان کالری آنها را مانند قیمت غذا‌هایشان در منو درج کنند.

البته در گذشته هم این قانون اجرا می‌شد اما وضعیت نگران کننده بیماری چاقی در جهان موجب شده است که نظارت بیشتری در این مورد انجام شود. مقامات حامی این طرح می‌گویند رستوران‌ها موظف هستند برای سفارشات تلفنی نیز کالری غذا‌‌ها را به مشتری اطلاع دهند تا آنها بتوانند با توجه به کالری موجود در غذا‌ها در مورد سفارش آنها تصمیم بگیرند.

این در حالی است که منتقدان این طرح آن را چندان مفید نمی‌دانند و معتقدند باید به جای کالری، مواد مغذی موجود در غذا‌ها را به مشتریان معرفی کرد.

گلوله‌ 42 ساله در مغز

پکن: سرانجام پس از 42 سال، پزشکان موفق شدند  گلوله‌ای را از مغز یک زن خارج کنند. این زن در جریان یک درگیری نظامی که در سال 1966 اتفاق افتاد، هدف گلوله قرار گرفت و با وجود اینکه گلوله به مغزش اصابت کرد، زنده ماند.

البته در آن زمان پزشکان به این زن گفتند که گلوله فقط جمجمه‌اش را خراشیده و در مغزش گلوله‌ای وجود ندارد اما سردرد‌های مداوم موجب شد که او مدتی بعد تحت عکسبرداری با اشعه ایکس قرار بگیرد تا مشخص شود که گلوله در مغزش است.

البته این زن تا مدت‌ها از جراحی مغزش خودداری می‌کرد؛ چون هم وضعیت مالی خوبی نداشت و هم در شهری که زندگی می‌کرد، امکانات پزشکی مناسبی نبود.

اما اخیرا سردرد این زن 65 ساله بسیار آزاردهنده شد و پزشکان توانستند با یک جراحی دشوار گلوله5/2 سانتی‌متری را از مغز او خارج کنند.