تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۹:۴۶

ملبورن: کارمندان قدبلند بیشتر از کارمندان قدکوتاه دستمزد می‌گیرند

به گفته محققان، ارتباط مستقیمی بین قد به‌خصوص قد مردان و حقوق آنها وجود دارد و مردان به‌طور متوسط به ازای هر 10سانتی‌متر قد بلند‌تر بودن در هر ساعت 3‌درصد حقوق بیشتری دریافت می‌کنند.

در مقابل، زنان هم به ازای هر 10‌سانتی‌متر بلند‌قد‌تر بودن 2‌درصد بیشتر دستمزد می‌گیرند. این در حالی است که عوامل دیگری مانند میزان تحصیلات، تجربه، سابقه خانوادگی و سن نیز در میزان حقوق دریافتی تاثیرگذار است.

از سوی دیگر، در حالی که تصور می‌شد افراد چاق نسبت به دیگران دستمزد کمتری می‌گیرند، تحقیقات جدید نشان می‌دهد که چاقی تاثیر چندانی بر دستمزد دریافتی ندارد.

موز به جای اسلحه

کارولینا: نوجوان 17 ساله‌ای که سعی داشت با استفاده از یک موز از فروشگاه زنجیره‌ای سرقت کند به دام پلیس افتاد. ماجرا از این قرار بود که این پسر وارد فروشگاه شد و با قرار دادن موز زیر پیراهنش ادعا کرد که اسلحه دارد و صندوقدار باید همه موجودی صندوق را به او بدهد.

در همین حین یکی دیگر از کارمندان فروشگاه موفق شد از پشت به این پسر حمله کرده و او را دستگیر کند. جالب است که کارمندان فروشگاه تا زمان دستگیری این نوجوان تصور می‌کردند که او واقعا اسلحه دارد.

به هرترتیب آنها با پلیس تماس گرفتند تا این نوجوان را که قصد سرقت داشت بازداشت کند. گفتنی است، این پسر نوجوان در فاصله‌ای که منتظر بود ماموران پلیس سربرسند موز یا همان اسلحه قلابی‌اش را از زیر پیراهنش درآورد و شروع به خوردن آن کرد. به گفته پلیس او به اتهام تلاش برای سرقت مسلحانه محاکمه خواهد شد.

یک روز سبزی‌خواری

بروکسل: بدون تردید بلژیک نخستین کشوری است که با هدف کمک به سلامت شهروندانش یک روز را به عنوان روز سبزی‌خواری معرفی کرده است. این در حالی است که سبزی‌ها نه تنها از چاق شدن جلوگیری می‌کنند، بلکه به سلامتی بدن کمک کرده و خواص زیادی برای اعضای مختلف بدن دارند.

به‌همین منظور، مقامات تصمیم گرفته‌اند که با در نظر گرفتن یک روز ویژه سبزی‌خواری در هفته، شهروندان را به استفاده از سبزی‌ها تشویق کنند. گزارش ها حاکی از آن است که چهره‌های سرشناس و سیاستمداران نخستین افرادی هستند که برای یک روز در هفته هم که شده مصرف گوشت را متوقف می‌کنند.

این در حالی است که این طرح در برنامه غذایی مدارس هم در حال اجراست و 90 هزار نقشه در سطح شهر پخش شده است تا رستوران‌هایی را که غذای ویژه سبزی‌خواران ارائه می‌کنند به شهروندان معرفی شوند.

میلیونر دست و دلباز

لندن: در دنیایی که بسیاری افراد برای به دست آوردن پول بیشتر با هم مسابقه می‌دهند، یک میلیونر دست و دلباز ملک16 میلیون پوندی‌اش را فروخت و همه پول آن را صرف امور خیریه کرد.

این پیرمرد 64 ساله که از این اقدام خود بسیار راضی به نظر می‌رسد به خبرنگاران گفت: من همه درآمد ناشی از فروش این ملک را به موسسه‌ حمایت از بیماران سرطانی دادم، زیرا همسرم هم یکی از مبتلایان به سرطان بود که با کمک‌های این موسسه درمان شد.

او ادامه داد: خیلی از افراد در وصیتنامه‌های خود دارایی‌شان را پس از مرگ به موسسه‌های خیریه می‌بخشند اما چه اشکالی دارد در حالی که همچنان زنده هستیم به موسسه‌های خیریه کمک کنیم.

این در حالی است که موسسه دریافت کننده اعانه هم اعلام کرده است برای قدردانی از وی او را به عنوان عضو افتخاری می‌پذیرد و قصد دارد با این میلیونر دست و دلباز همکاری نزدیکی داشته باشد.