همشهری آنلاین: "وقتی ملتی پشتیبان یک حکومت باشدهیچ قدرتی نمی‌تواند آن را شکست دهد." این بخشی از اظهارات دکتر حداد عادل در ضیافت شام هفتمین اجلاس مجالس آسیایی برای صلح است.

غلامعلی حدادعادل رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم ضیافت شام به افتخار روسا و نمایندگان مجالس شرکت‌کننده در هفتمین اجلاس مجالس آسیایی برای صلح گفت: وقتی ملتی پشتیبان یک حکومت باشدهیچ قدرتی نمی‌تواند آن را شکست دهد.


به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا وی در این مراسم که محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، هاشمی رفسنجانی، ناطق نوری و کروبی روسای پیشین مجلس نیز حضور داشتند افزود: درسی که در پیروزی انقلاب یافته‌ایم و آن را تمرین می‌کنیم این است که تا وقتی که حکومت‌ها و مجلسی‌ها مدافع استقلال کشور باشند و از ارزش‌های ملت دفاع کنند از پشتیبانی ملت برخوردار خواهند بود.

وی گفت : چنین حکومتی در برابر سلطه بیگانه می‌تواند ایستادگی کند.

"با پشتیبانی که ملت در طول ‪ ۲۸‬سال از حکومت خود داشته است توانسته‌ایم در برابر سلطه بیگانگان ایستادگی کنیم."
وی ادامه داد : تقارن برگزاری این اجلاس با یکصدمین سال قانونگذاری در ایران را به فال نیک می‌گیریم.

حدادعادل گفت : ما خوشوقتیم با تلاش همه کشورها فرآیندی که تبدیل انجمن مجالس آسیایی به مجمع پارلمانی آسیا آغاز شده بود را در تهران با تصویب منشور این مجمع به نتیجه رساندیم.

رئیس مجلس تاکید کرد: ملت ایران در آسیا از جمله اولین ملت‌ها بود که فریاد آزادی خواهی، استقلال و برقراری حکومت قانون را در جهان طنین افکن ساخت.

وی ادامه داد: تاسیس مجلس در برابر حکومت استبدادی یکصدسال پیش نه کاری آسان بود و نه ارزان به دست آمد. ما امروز خوشوقتیم که وارث یکصد سال تجربه پارلمانی هستیم.

حدادعادل با تاکید بر اینکه مجلس در این یکصد سال با فراز و فرودهایی مواجه بوده است، اظهار داشت: قدرت‌های سلطه‌گر که همواره فکر تسلط بر ایران را در سر می‌پروراندند سعی می‌کردند مجلس را از کارایی بیاندازند اما هر وقت نمایندگان واقعا نماینده ملت بودند می‌توانستند در برابر قدرت ها بایستند.

وی با اشاره به نهضت ملی صنعت نفت در ایران و تشکیل مجلس مردمی گفت:
ملت ایران با کودتای آمریکایی‌ها در ‪ ۲۸‬مرداد ‪ ، ۳۲‬مجلس مستقل خود را از دست داد و مجلس آن نبود که ملت می‌خواست.

وی گفت: این روحیه در ملت ایران زنده بود و تکامل داشت و در نهایت خود را در یک نهضت دینی به رهبری امام خمینی نشان داد.

حدادعادل گفت: با پیروزی انقلاب مجلسی جدید متولد شد که نمایندگان آن نماینده ملت بودند و دربرابر بیگانه می‌ایستادند و امروز هم می‌ایستند.