همشهری آنلاین: دبیرکل حزب‌الله لبنان طی سخنانی در کنفرانس حمایت از مقاومت تحت عنوان مقاومت در عرصه آگاهی و خاطره در بیروت تاکید کرد:

ما امروز در یک جنگ آ‌گاهی قرار گرفته‌ایم که طی آن با فتنه‌انگیزی‌ها و طرح‌های دشمن روبه‌رو هستیم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان طی این سخنان که از شبکه‌ی المنار پخش شد، اظهار داشت: این روزهای عزیز روزهای پیروزی و آزاد‌سازی است روزهایی که مقاومت، آگاهی و هوشیاری بزرگی برای ملت‌مان رقم زده است و رویدادی تاریخی و مهم را در خصوص مساله‌ی بحران اعراب و اسرائیل به وجود آورد که از یاد و خاطره‌ی این ملت فراموش نخواهد شد.

دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد: آگاهی نه به عنوان عامل بلکه به عنوان پایه و شرط اصلی شکل‌گیری مقاومت و تداوم آن است و آن را باید شرط مهم و اول وجود مقاومت، انقلاب و نهضت دانست که توانست اهداف خود را در دفاع از کرامت، موجودیت، حاکمیت و مقدسات امت عرب به اثبات برساند.

وی اظهار داشت: آگاهی شرط اساسی برای وجود مقاومت، انقلاب و نهضت آن است، زیرا غفلت در هر مرحله از مراحل مقاومت به انحراف منجر خواهد شد؛ هر چقدر آگاهی ما از نظر کمی و کیفی عمیق‌تر و ریشه‌دارتر باشد به تحقق اهداف و رسیدن‌مان به هدف نهایی کمک می‌کند.

سید حسن نصرالله گفت: مقاومت تنها به اقدامات دفاعی و تلاش‌ها در راستای آگاهی و اشاعه‌ی آن در بین ملت‌ و نیروهای مقاومت اکتفا نکرده، بلکه ما در جنبش‌های مقاومت از همان ابتدای جنگ با اسرائیل با همه‌ی فرماندهان و جنبش‌هایمان در راستای تحقق آگاهی تلاش کردیم، ما به وجود آگاهی در بین مردم نیازمندیم تا ملت‌مان خود گزینه‌ی مقاومت را انتخاب کند.

زیرا نهایتا این ملت هستند که جنگ را به نفع خود تمام می‌کنند نه فقط مقاومت.

دبیر کل حزب الله لبنان عنوان داشت: مقاومت از همان ابتدا آگاهی و هوشیاری را مساله‌ی بحران با اسرائیل اعلام کرد و از مقاومت خاطره‌ای را به وجود آورد.

مقاومت در این زمینه متوقف نشد و حتی توانست به عرصه‌ی آگاهی دشمن وارد شده و به این ترتیب وارد یک مرحله‌ی هجومی شود.

وی تاکید کرد: این اسرائیل بود که همیشه با حمله به عرصه‌ی آگاهی ما نتایج دلخواه خود را بر ما تحمیل می‌کرد.

 اما امروز طبق اعتراف‌های سران دشمن درمی‌یابیم این برای اولین‌ بار است که مقاومت با عملکردش، سیاست‌هایش، تبلیغاتش و جنگ روانی توانست در عمق آگاهی دشمن ضربه وارد کند.

دبیر کل حزب الله لبنان تاکید کرد: مهمترین نتایج پیروزی سال 2000 انتفاضه‌ی الاقصی، جنگ ژوئیه و پایداری و مقاومت غزه بود که مهمترین نتایج این جنگ‌ها و رویارویی‌ها این بود که عمق آگاهی اسراییل را هدف قرار داد.

وی تاکید کرد: با وجود آن که برخی رسانه‌های عرب با تبلیغات تلاش کردند تا اهمیت پیروزی مقاومت را کاهش دهند و این چنین وانمود کنند که اسرائیل شکست نخورده اما این مساله و تبلیغات نتوانست حتی مقامات و شهروندان اسرائیلی را قانع کند.

وی ادامه داد: مهم این نیست که این رسانه‌ها چه چیزی را تبلیغ می‌کنند مهم آ‌ن چیزی است که در جبهه‌ی دوم در جریان است و این مساله مربوط به جنگ در عرصه‌ی آگاهی دشمن و تبلیغات آن است.

دبیر کل حزب الله لبنان تاکید کرد: مهمترین دلیل برای اثبات این گفته آن است که هنگامی که من و یا یکی از رهبران مقاومت سخنرانی می‌کرد دشمن این سخنرانی‌ها را به صورت زنده پخش می‌کرد تا ذهنیت اسرائیلی‌ها را در خصوص مقاومت و رهبران آن مشوش سازد.

ما بعد از جنگ ژوئیه سال 2006 ارزیابی دشمن این چنین شد که پخش زنده‌ی این سخنرانی‌ها تاثیر بسیار مثبتی برای مقاومت به همراه دارد و بر عرصه‌ی آگاهی و ذهنیت اسرائیل ضربه وارد می‌کند.

سید حسن نصرالله عنوان داشت: هم اکنون یکی از مهمترین تجربه‌ها و عبرت‌های جنگ ژوئیه برای اسرائیل این است که پخش زنده‌ی این سخنرانی‌ها را متوقف کرده‌اند و یا تنها بخش‌هایی از این سخنرانی را پخش می‌کنند که در راستای خدمت به منافع خودشان باشد نه مقاومت.

دبیر کل حزب الله لبنان گفت: ما در عرصه‌ی این مبارزه‌ی آگاهی برخی عناصر را در اختیار داریم که مهمترین آ‌ن عنصر حق است.

موضوعی که ما برای آن در حال مبارزه هستیم؛ موضوعی مشروع و عادلانه است و قضیه‌ی حقی است که هیچ گرد و غباری بر آن وجود ندارد. به طوری که هرگز هیچ قضیه‌ای آشکارتر و عادلانه‌تر از مساله‌ی جنگ مقاومت و اسرائیل در منطقه وجود ندارد.

وی ادامه داد: راز ثبات اسطوره‌ای مقاومت در فلسطین و لبنان سیاست و یا تشکیلات گروهی نیست بلکه موضوع عدالت و حقی است که طی آ‌ن پیر و جوان بدون هیچ گونه ترس و تردید با مرگ روبه‌رو می‌شوند.

دبیر کل حزب الله لبنان عنوان داشت: عامل دوم قدرت مقاومت، قدرت عملی آن در اثبات صداقت خط ومشی است که مقاومت همواره آن را خواستار بوده است.

وی افزود: مقاومت با مبارزه و جهاد و تلاش در عرصه‌ی میدانی و شهادت توانست آگاهی امت‌مان را نسبت به حقانیت گزینه‌ی مقاومت برانگیزد. به طوری که لبنان با تمامی جوانان و ملتش این مقاومت را که توانست صداقتش را به اثبات برساند در آغوش گرفت.

وی افزود: مقاومت با عملکردش توانست تمامی مفاهیم کذب و غلطی را که اسرائیلی‌ها همچون ارتش شکست ناپذیر و یا ملتی که خدا وعده‌ی شکست ناپذیری به آنها را داده ساخته بودند نابود کند.

وی در ادامه عامل سوم قدرت مقاومت را قدرت بسیج نمودن جنبش‌های مقاومت دانست و افزود: اعضای مقاومت فرزندان همین سرزمین هستند بنابراین ما بر اساس میراث و فرهنگ مشترک می‌توانیم وارد معرکه‌ای بر پایه‌های اخلاقی، فرهنگی و فکری شویم.

دبیر کل حزب الله لبنان نکته‌ی چهارم را موضوع حافظه‌ی منازعه و تاریخی دانست و افزود: دشمن اسرائیلی بر این موضوع حساب باز کرده که عامل زمان موجب می‌شود ملت فلسطین مشکلات و رنج‌ها و آوارگی‌شان در اردوگاه‌ها را فراموش کنند.

وی در این راستا زنده نگه داشتن جنایت‌های وحشیانه‌ی صهیونیست‌ها را جهت هوشیاری و آگاهی امت عرب ضروری دانست.

دبیر کل حزب الله لبنان نکته‌ی پنجم قدرت مقاومت را شناخت اولویت‌ها دانست و تاکید کرد: حزب الله همواره اولویت اول را به مقاومت در برابر دشمن داده است. و این همان چیزی است که در رابطه با فلسطین نیز آن را خواستار شده‌ایم زیرا مهمترین عامل در ایجاد آگاهی و هوشیاری است.

سید حسن نصرالله اظهار داشت: مقاومت ملی توانست صراحتا این مساله را ثابت کند که اسرائیل دشمن است و طرح اسرائیل که تحت حمایت کامل آمریکا قرار دارد خطری برای ملت‌های عرب و حتی حکومت‌های موسوم به حکومت‌های میانه‌رو عرب محسوب می‌گردد.

وی ادامه داد: تلاش‌ گسترده‌ای از سوی آمریکا، غرب و اسرائیل صورت گرفت در جهت این که یک دشمن فرضی و توهمی برای ملت‌های عرب ایجاد کند. تا به این ترتیب نگاه آنها را از دشمن حقیقی‌شان را منحرف سازد.

وی تاکید کرد: این دشمن فرضی گاهی ایران بوده که آن را متهم کرده‌اند قصد ایجاد امپراتوری فارسی در سرزمین‌های عربی را دارد. گاهی نیز هلال شیعی را به عنوان دشمن معرفی کرده و هم‌چنان بر این موضوع تلاش می‌کنند.

اکنون با روی کار آمدن دولت نتانیاهو – لیبرمن جهانیان با آنها گفت وگو می‌کنند و به آنها می‌گویند بیایید و راهکار تشکیل دو کشور را بپذیرید در صورتی که نتانیاهو می‌گوید ابتدا باید موضوع هسته‌یی ایران حل و فصل شود و سپس به موضوع فلسطین پرداخته شود.

دبیر کل حزب الله لبنان از اظهارات مثبت برخی سران عرب از جمله عمروموسی، دبیر کل اتحادیه‌ی عرب، صائب عریقات، مذاکره‌ کننده‌ی ارشد فلسطین و تعداد دیگری از مسوولان عربی مبنی بر این که اسرائیل و برنامه‌ی هسته‌یی‌اش را تهدید و خطر دانسته بودند نه ایران و برنامه‌ی هسته‌یی‌اش را تقدیر کرد و افزود: اما درگیری برای ایجاد این هوشیاری ومشخص کردن دشمن سخت است و اسرائیل امکانات مالی و رسانه‌یی زیادی را در اختیار دارد تا نگاه‌ها را از خود منحرف سازد.

وی افزود: آخرین منازعه‌ای که در واقع طرح آمریکا و صهیونیست‌ها در منطقه محسوب می‌شود ایجاد بحران بین اعراب و ایران و بحران مذهبی و طایفه‌ای است که در صورت شکست این طرح سلاح شیطانی و توطئه‌ی آمریکا و صهیونیست‌ها در منطقه‌ی ما پایان خواهد یافت.

وی تاکید کرد: جنگ آگاهی و هوشیاری ما در راستای رویارویی با طرح‌های فتنه‌ برانگیزی است که با هدف ساخت یک دشمن فرضی ومنحرف کردن نگاه مردم از دشمن واقعی صورت می‌گیرد و به این ترتیب سعی دارد مردم ما را به منازعه‌ای بکشاند که هیچ کس جز دشمن صهیونیستی از آن سود نخواهد برد.

وی ادامه داد: برای اسرائیل هیچ چیزی جز طرح‌هایش در این منطقه مهم نیست.

سید حسن‌نصرالله هم‌چنین تاکید کرد: جنبش‌های مقاومت در تلاش هستند تا تمامی کشورهای عربی و اسلامی مثل سوریه و ایران حمایت‌های همه جانبه‌ای را از آنها به عمل آورند.

وی در ادامه با اشاره به همدستی برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی علیه ایران گفت: امروز می‌شنویم که برخی نخبگان عرب می‌گویند ما باید با اسرائیل هم‌پیمان شویم تا اهل سنت را در برابر ایران شیعی حفظ کنیم. به نظر من آخرین طرح و نبرد اسرائیل و آمریکا در منطقه چیزی جز ایجاد درگیری عربی ـ ایرانی و شیعی ـ سنی نیست. بنابراین ما در برابر درگیری واضح در این زمینه قرار داریم.

دبیرکل حزب‌الله لبنان تصریح کرد: درباره ایران کسی ایجاد تردید نکند. در افتخار به ایرانی که امام خمینی (ره) آخرین روز ماه مبارک رمضان را روز قدس خواند، تا قدس در حافظه و یادها باقی بماند تا قدس در دین و نماز و روزه و شب قدر باقی بماند، نباید تردید کرد.

ایران پس از سقوط شاه پیمان‌های استراتژیک منطقه را تغییر داد. ایرانی که اولین سفارت فلسطین در جهان را در خاک خود دایر کرد امروز صدای ایران بالاترین صدا در جهان در رویارویی با طرح صهیونیستی است؛ چه کسی جرات دارد در کنفرانس سازمان ملل آن چیزی را که احمدی نژاد درباره صهیونیسم و اسرائیل گفت بر زبان آورد؟ او رئیس جنبش آزادی بخشی که سخنانش را بگوید و به تبعات و عواقب آن اعتنایی نداشته باشد نیست، بلکه او رئیس یک کشور است که روابط اقتصادی و تجاری و منافع بزرگی با جهان دارد، ایران هنگامی که از ما برای آزادی سرزمینمان دفاع کرد برای ما شرط و شروط نگذاشت و از ما چیزی نخواست و دستوری به ما نداد و از ما نخواست این کار را انجام دهیم یا آن کار را انجام ندهیم و حتی هنگامی که آنها را نادیده بگیریم ما را سرزنش و مواخذه نمی‌کنند بلکه     می‌گویند ما شرایط شما را درک می‌کنیم؛ طبعا این یک نمونه بی‌نظیر در جهان است.

رهبران ایران معتقدند وظیفه عقیدتی و دینی و تاریخی و اخلاقی خود را انجام می‌دهند که در صورت عمل نکردن به آن در روز قیامت بازخواست خواهند شد؛ اگر امروز ایران درهای خود را بگشاید و درباره فلسطین و مردم آن و حقوق ملت‌های این منطقه و هم‌چنین درباره حاکمیت و عزت خود سازش و معامله کند، آمریکا دیگر مشکلی با این کشور نخواهد داشت.

آمریکا با هر کس که در خدمت طرحش باشد یا از فروپاشی آن جلوگیری کند، مشکلی نخواهد داشت.

سید حسن‌نصرالله در پایان تصریح کرد: من به همه سروران ارجمند و برادران علما اعلام می‌کنم نبرد آگاه سازی امروز رویارویی با طرح فتنه و طرح ایجاد دشمن خیالی و گمراه کردن مردم از دشمن واقعی و کشاندن آنها به نبرد و درگیری است که فقط دشمن صهیونیستی از آن بهره می برد.

بنابراین باید وارد نبرد آگاه سازی در این زمینه شویم و به مقاومت و راه خود انشاء الله ادامه دهیم. من ایمان دارم که این امت مرحله آگاه‌سازی برای پیروزی را پشت سر گذاشته‌ و وارد مرحله آگاهی که پیروزی واقعی را به ارمغان می‌آورد - همانند سال 2000 و 2006 - شده‌اند.

ما به عنوان یک امت انشاء الله در حالت اوج گرفتن و رشد هستیم و دشمن ما در حالت سقوط و اضمحلال و قهقرا است و پیروزی فقط نزد خداوند عزیز جبار است؛ در پایان به روح رهبر شهید یحیی عیاش و استاد بزرگ امین صایغ که در این کنفرانس ارزشمند تجلیل شدند، درود می فرستم.