سه‌شنبه ۱۶ تیر ۱۳۸۸ - ۱۸:۲۹
۰ نفر

سید حسن نصرالله دبیر کل حزب‌الله در دمشق با بشار اسد رئیس‌جمهوری سوریه دیدار کرد

به گزارش شبکه تلویزیونی پرس‌تی‌وی، در این دیدار دوطرف جزئیات نتایج انتخابات لبنان را مورد بررسی قرار دادند. همچنین دو طرف راهکارهایی را که باید در آینده انجام شود بررسی کردند.

در این دیدار که چند روز قبل برگزار شد،  موضوع بحث  این بود که طیف مخالفان دولت، اطلاعات و آگاهی کافی در مورد آن چیزی که در صحنه قبل از انتخابات رخ داد را به‌طور کافی و کامل در اختیار نداشت و جزئیات آن را به‌طور کامل دنبال نکرد و میزان هماهنگی بین آنان کافی نبود.

برخی از ائتلاف‌ها نیز در شکست مخالفان بی‌تاثیر نبود و جریان اپوزیسیون دچار مشکل جدی در مورد وجود طیف سنی دارای جایگاه مردمی است.بشار اسد ظاهرا یک هفته قبل از انتخابات لبنان گفته بود که باید خود را برای احتمال شکست مخالفان دولت آماده کند.

برنامه آینده مخالفان دولت ایجاد راهکاری روشن برای رابطه بین همه گروه‌های مخالفان دولت است تا در عملکرد خود دچار تعارض نشده و با وحدت و یکپارچگی با امور تعامل کند که از جمله آنها تعامل با دولت جدید است.

الاخبار در مورد ارتباط بین سوریه و نیروهای برجسته مخالفان دولت مانند عون، نبیه‌بری و حزب‌الله نوشت که تاریخ طولانی در روابط دمشق با میشل عون وجود ندارد، اما احترام سوریه به عون پس از انتخابات افزایش یافته است و همچنین مسئله مهم
این است که رابطه بین دمشق و حزب‌الله رابطه ویژه‌ای است.

کد خبر 85041

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز