همشهری آنلاین: مدیر پذیرش شرکت فرابورس از ارسال بسته مقرراتی فرابورس جهت بررسی و تصویب نهایی، به سازمان بورس و اوراق بهادار خبر داد.

به گزارش اطلاع‌رسانی بازار سرمایه، مدیر پذیرش شرکت فرابورس گفت: بسته مقرراتی فرابورس شامل کلیه مقررات لازم برای اداره بازار فرابورس است که در حال حاضر تهیه و به سازمان بورس و اوراق بهادار ارسال شده است.

سید مهدی علم‌الهدی گفت: البته یک سری از مقررات خود به خود مشمول مقررات بورس اوراق بهادار تهران شده و نیازی به بررسی مجدد ندارد. برای مثال در بحث کارگزاران یا افشای اطلاعات شرکت‌ها همانند دستورالعمل‌های سازمان بورس و اوراق بهادار عمل خواهد شد. [مفاهیم: کارگزار بورس]

علم‌الهدی ادامه داد: ‌بحث پذیرش شرکت‌ها و نحوه انجام معاملات در بازار فرابورس هم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که هم اکنون در کمیته تدوین مقررات سازمان بورس و اوراق بهادار در حال پیگیری و بررسی است.[مفاهیم: بازارها]

وی با اشاره به ارایه پیشنهاد ارقام مختلف در خصوص کارمزدها،‌ حق درج شرکت‌ها، حق پذیرش و کارمزد عرضه در این بازار، ابراز داشت:‌ سیستم معاملاتی مورد استفاده در فرابورس همان آتوس خواهد بود.

مدیر پذیرش شرکت فرابورس با بیان اینکه در حال حاضر تعداد 28 کارگزار امتیاز معامله در فرابورس را اخذ کرده‌اند، تصریح کرد: هم اکنون تعدادی از شرکت‌ها درخواست حضور در فرابورس را ارایه داده‌اند که در حال سپری کردن مراحل پذیرش هستند. به علاوه امکان معامله اوراق مشارکت و اوراق سپرده نیز به طور موازی در حال بررسی است، چراکه بر اساسش پیش‌بینی‌های انجام شده به احتمال زیاد معاملات فرابورس با اوراق سپرده آغاز خواهد شد.