همشهری‌آنلاین: وب سایت کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با حضور محمدرضا باهنر نایب رییس دوم مجلس افتتاح شد.

به گزارش ایسنا، این مراسم با حضور روسای کمیسیون‌های تخصصی، ‌اعضای کمیسیون انرژی و هم‌چنین علی افراشته رییس سازمان اداری مجلس در محل کمیسیون تلفیق برگزار گردید.

این وب سایت تلاش خواهد داشت تا به کمک فناوری اطلاعات با اصلاح الگوی استفاده از ابزارهای ارتباطی، ‌شرایط کاری نمایندگان را متحول کند. کمیسیون انرژی اولین کمیسیون تخصصی مجلس است که دارای وب سایت اینترنتی است که از این طریق علاوه بر انعکاس مباحث مطروحه در کمیسیون، امکان ارتباط دوسویه نمایندگان با مردم و نخبگان فراهم می‌شود.

به گفته مهدی علوی رییس واحد فناوری و اطلاعات مجلس،‌ قرار است در آینده مطالب این وب سایت به صورت انگلیسی هم منتشر شود.

بر اساس این گزارش محمدرضا باهنر که برای افتتاح این سایت در کمیسیون حاضر شده بود، تاکید کرد: حرکت به سوی IT یک حرکت جبری و گریزناپذیر است و چاره‌ای جز حرکت به این سمت نداریم. [یادگیری الکترونیک با استفاده از فناوری اطلاعات]

وی معتقد است که باید از ابزار روز و ابزار فناوری اطلاعات در فعالیت‌های عمده نمایندگان کمک گرفته شود.

باهنر ابراز امیدواری کرد که با بهره‌گیری از این امکان، فرصت بیشتری برای نمایندگان فراهم می‌شود تا بتوانند به وظایف اساسی خود در مجلس که قانون‌گذاری و تدوین و تصویب قانون است، بپردازند.

علی افراشته رییس سازمان اداری مجلس که در این جلسه حضور داشت نیز بر استفاده از ظرفیت IT در کلیه امور نمایندگی تاکید کرد و گفت: با افتتاح شبکه ملت می‌توانیم دفاتر نمایندگی را از شهرستان‌ها به تهران ارتباط دهیم، هم‌چنین پیگیری برخی کارهای نمایندگان در شهرستان‌ها از این طریق امکان‌پذیر است.

به گفته وی، مهم‌ترین مساله در بهره‌گیری از تکنولوژی و ظرفیت‌ها، ‌بحث آموزش است،‌ از این رو آموزش نمایندگان در کمیسیون انرژی آغاز شده است.

رییس سازمان اداری مجلس بر ضرورت برقراری ارتباط هرچه بیشتر مردم و نخبگان با نمایندگان از طریق وب سایت تاکید کرد و افزود: باید از این ابزار برای برقراری ارتباط بین کمیسیون‌های تخصصی مجلس و دانشگاه‌ها بهره گرفت تا تالارهای گفت‌وگوی مجازی و اتاق فکر مجلس در مراکز علمی محقق شود.

افراشته با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اصلاح الگوی مصرف، ‌خاطرنشان کرد: ما در مجلس به دنبال آن هستیم که با استفاد از IT، ‌الگوهای مصرف را اصلاح کنیم و گام‌های جدیدی در تحقق مدیریت زمان برداریم.

دکتر کاتوزیان نیز از سازمان اداری و همکاران نماینده عضو کمیسیون برای خلق این حرکت سپاس‌گزاری نمود و اظهار امیدواری کرد در مسیر نقش نرم‌افزاری مجلس برای خدمت به نظام، از تمام ظرفیت‌های IT بهره گرفته شود.