به گزارش همشهری آنلاین از وب سایت insideevs هیوندای موبیون با چرخ هایی که می توانند تا ۹۰ درجه بچرخند این امکان را برای راننده فرهم می کنند که در مکان های محدود پارک کند یا دور درجا بزند.
آنچه بازدیدکنندگان از این خودرو را شگفت زده کرد این نبود که در حال تماشای چنین فناوری خفنی هستند. چون پیش از این بارها و بارها حرکت از پهلو و دور درجای خودروهای متنوعی را در تیزرها یا نمایشگاه ها دیده اند.
بیشتر بخوانید:
آنچه علاقه مندان به این فناوری را ذوق زده کرد این بود که این خودرو به زودی در بازار عرضه می شود که این اتفاق برای اولین بار است که در صنعت خودرو رخ می دهد.
یکی از مدیران شرکت هیوندای موبیس که بازوی تامین کننده مدل های مفهومی موبیون است به InsideEVs گفته است که قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ سیستم خیره کننده e-Corner خود را تکمیل کند. البته این به این معنی نیست که چنین خودروهایی تا سال ۲۰۲۵ در خیابان رژه می روند.
کیا، شرکت دیگری که زیر چتر گروه هیوندای است، می خواهد این فناوری را در خودروهای خودران آینده خود به کار گیرد.
کریم حبیب، مدیر طراحی کیا در مصاحبهای به InsideEVs گفت: «من فکر میکنم که باید این فناوری را به خط تولید برسانیم.»
با این حال لی سئونگ هوان، رئیس مهندسی پیشرفته این شرکت معتقد است آنچه به کارگیری فناوری e-Corner در خودروها دشوار می کند، کاهش هزینه های به کارگیری این فناوری است. به گفته او، استفاده از ۲ موتور در هر چرخ قیمت را بالا می برد و همچنین ما باید از رعایت معیارهای دوام مطمئن شویم.
با فرض اینکه همه چیز خوب پیش برود و مشتریان ثبت نام کنند، هوان انتظار دارد که فناوری e-Corner تا حدود سال ۲۰۳۰ در خودروها به کار گرفته شود.
به گفته او، کیا ممکن است یکی از اولین خریداران e-Corner باشد.
بیشتر بخوانید:
توانایی حرکت به صورت افقی در یک محل پارک تنگ می تواند معنای واقعی و جدیدی به پارک دوبل بدهد. اگر بتوانید تمام چرخ های خود را ۴۵ درجه بچرخانید و به صورت مورب حرکت کنید، مانور دادن در اطراف ماشینی که دوبله پارک کرده ساده تر خواهد بود.
اما، هوان میگوید، «قدرتمندترین» برنامه e-Corner در خودروهای تجاری مانند ونهای روباتیک خواهد بود.