تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۸۸ - ۰۷:۵۲

همشهری آنلاین: اوساسونا بعد از بارسلونا بر رئال مادرید نیز غلبه کرد.

هفته سی و هشتم و پایانی لیگ دسته اول فوتبال اسپانیا، لالیگا روز شنبه (90 خرداد) آغاز شد. در این روز آتلتیکو 3 بر 0 آلمریا را مغلوب کرد. دپورتیوو لاکرونیا و بارسلونا به تساوی یک بر یک رسیدند. والنسیا با دو گل از سد بیلبائو گذشت و مایورکا 2 بر 3 به ویارئال باخت.

در بازی‌های روزیکشنبه نیز اسپانیول با سه گل از سد مالاگا گذشت. نومانسیا با دو گل از سویا شکست خورد. بتیس 1 بر 1 در مقابل وایادولید متوقف شد تا در فصل بعد در دسته دوم بازی کند. دیدار سانتاندر و ختافه نیز با همین نتیجه به پایان رسید. خیخون 2 بر 1 بر هوئلوا پیروز شد و در آخرین دیدار، اوساسونا میزبان تیم پرستاره رئال مادرید بود که موفق شد با حضور جواد نکونام و مسعود شجاعی این تیم را 2 بر 1 بدرقه کند. بدین ترتیب اوساسونا می‌تواند فصل بعد را هم در دسته اول بماند.

در جدول رده‌بندی در روز آخر، بارسلونا با کسب 87 امتیاز قهرمان این دوره شد، رئال مادرید با 78 امتیاز دوم شد، سویا، آتلتیکو مادرید، ویارئال و والنسیا نیز به ترتیب با 70، 67، 65 و 62 امتیاز در رده‌های بعدی جای  گرفتند. سه تیم رکراتیوو هوئلوا،‌ نومانسیا و رئال بتیس سویا نیز به دسته دوم سقوط کردند.